BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Slecht starten met startknop

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
KvdL
Neutraal
Type Auto: BMW 525i E60 2007 facelift

Slecht starten met startknop

Post by KvdL »

Heb sinds een tijdje last van slecht startende auto.
Dit is echter zeer onregelmatig en bij zowel warme als koude motor.

Beschrijving is als volgt:
'S morgens starten van koude motor dmv startknop. Ene morgen direct aanlopen van motor. Motor draait netjes rond de 600 a 700 tpm
Andere morgen moeilijk aanlopen van de motor. Startmotor klink niet vreemd. Motor gaat ook wel rond maar met moeite.
Na aanlopen dan ook even 1100 tpm en zakt dan weer naar 500 tpm en blijft een beetje schommelen naar de 600 tpm.Dan rustig gas erop en motor loopt dan weer prima.

Echter met file rijden valt me het volgende op en is ook wel iets irritants. Na een stukje file rijden, lees remmen en rem lossen(automaat) gaat de auto bij stilstand staan te schudden. Tpm blijft gelijk in dit geval. Ook dit is de ene keer wel en de andere keer loopt de auto als een zonnetje.

Mn garage zegt dat dit waarschijnlijk vervuiling is. Beurt gehad. Toevoeging in brandstof tbv reinigen brandstofsysteem. CPU met foutmeldingen is uitgelezen en gereset. Auto start nu anderhalve week perfect.

Storingen die ik regelmatig heb is 'hoge accu ontlading bij stilstand'. Laat nooit stroomverbruikers aan staan. Deze storing komt nu wel steeds regelmatiger voor. Accu door laten meten. geeft juiste spanning. Ook laadspanning is in orde. Accu capaciteit is nog 80 procent. Mn garage vindt dit niet nodig om een nieuwe te plaatsen.

Auto heeft nu 110000 km gelopen en optijd volgens interval zn beurten gehad.
Wat verder opvalt is bij koude motor iets veel witte rook uit de uitlaat. Ook is de uitlaat na een wasbeurt weer snel zwart.

Iemand enig idee wat mijn probleem is? By the way. Mijn garage is een onafhankelijke bovag dealer is geen bmw dealer maar heeft wel de apparatuur tbv onderhoud. Rijdt zelf twee bmw's.

Topic Author
KvdL
Neutraal
Type Auto: BMW 525i E60 2007 facelift

Re: Slecht starten met startknop

Post by KvdL »

Niemand?
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”