BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Winterbanden bmw 1 serie

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
mojo2012
Neutraal

Winterbanden bmw 1 serie

Post by mojo2012 »

Beste mensen,

Ik heb een BMW 1 serie 118d (bouwjaar 2008) en rij al een jaar op runflat banden (205/55 H16). Afgelopen winter was het een ramp! Dus winterbanden lijkt mij op z'n plek. Ik heb een paar vragen hierbij:
- Als je runflat banden hebt, moet je per se runflat winterbanden kiezen? Zijn non rund flat met nieuwe velgen niet beter?
- Mijn oog was gevallen op de één van de top 3 winterbanden van de ANWB test (Continental WinterCtc TS850, Dunlop Winterresponse-2 en Michelin Alpin A4). Heeft iemand ervaring met een van deze winterbanden? Deze banden zijn naar mijn weten geen run flat en weet eigenlijk niet of ze op mijn auto passen.

Groetjes, Mojo

Edwin.
Neutraal
Type Auto: 116i 10-2008

Re: Winterbanden bmw 1 serie

Post by Edwin. »

Hoi Mojo,

Natuurlijk kun je niet runflat winterbanden laten monteren, maar koop er dan ook een thuiskomer of rep. spuitbus + compressor bij.

Er staan aardig sets op marktplaats.

Succes

pegro
1e Versnelling
Type Auto: e36

Post by pegro »

mij is verteld (koekel) dat je onderstel is gebaseerd op DEZE stijvere banden
NIET doen denk ik dan :o

Dannie
Neutraal

Post by Dannie »

Heb zelf de Dunlop 4D gekocht vorig jaar en inderdaad een reparatie bus gekocht die in de auto ligt. Prima band (4 uit de test vorig jaar) reden waarom ik deze kocht was omdat het geluid en verbruik iets beter uit de test kwam. Daarnaast waren ze goedkoper dan de Continental en Michelin.

Edwin.
Neutraal
Type Auto: 116i 10-2008

Post by Edwin. »

pegro wrote:mij is verteld (koekel) dat je onderstel is gebaseerd op DEZE stijvere banden
NIET doen denk ik dan :o
Daar heb je gelijk in, maar met winterbanden pas je de rijstijl toch al aan ;)

real_yggdrasil
Neutraal
Type Auto: BMW 520D Touring

Post by real_yggdrasil »

Hoi,
Als het goed ik heb je de banden nu een tijdje onder je auto. Zou je je ervaringen met ons willen delen?
Ik heb namelijk ook een 520 touring met runflat zomerbanden, en wil daar ook 'normale' winterbanden onder leggen. Vandaar dat ik zeer geinteresseerd ben.
Post Reply

Return to “1 Series”