BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Schakelen BMW 1 serie 1 naar 2

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
mojo2012
Neutraal

Schakelen BMW 1 serie 1 naar 2

Post by mojo2012 »

Beste mensen,

Ik heb een BMW 1 serie 118d uit 2008 (134 pk). Schakelen van 1 en 2 is nog nooit soepel gegaan bij mij... Het gaat altijd icm met schokken alsof ik net auto heb leren rijden. Ik heb 8 jaar rijervaring en heb meerdere auto's gehad; het ligt niet geheel aan mij rijvaardigheid. Voor mijn beleving moet je al bij 1500 toeren schakelen van 1 naar 2 en dan nog gaat de auto niet heel hard. Is hier iets aan te doen? Bijv. chipchunnen of iets dergelijks?

Groetjes,
Mojo

pegro
1e Versnelling
Type Auto: e36

: Schakelen BMW 1 serie 1 naar 2

Post by pegro »

schokken...terwijl ie wel in zn 2 staat?
of valt ie er niet lekker in?
chiptuning?
lijkt me niks met versnellingsbak te maken te hebben...

Topic Author
mojo2012
Neutraal

Re: Schakelen BMW 1 serie 1 naar 2

Post by mojo2012 »

Het schakelen zelf gaat zonder problemen. Maar van 1 naar 2 schakel gaat altijd gepaard met een schokbeweging. Alsof ik eerder had moeten schakelen; bij een lagere toer. Je zou zeggen: doe dat dan! Dat doen ik ook bij 1500 toeren. Maar voor mijn beleving is de auto niet 'verzadigd' in 1 dan ga ik meteen in 2 waardoor je in 2 op dat moment op een hele lage toerental terugvalt. Met als gevolg dat ik nooit heb meegemaakt dat ik na groen ligt eerder eerder 50k/uur heb bereikt dan de auto naast mij. Valt mij tegen voor een BMW met 134 pk toch

Smotske
1e Versnelling
Type Auto: E87 120d High Executive

Re: Schakelen BMW 1 serie 1 naar 2

Post by Smotske »

In z'n 1 schakel je al over naar z'n 2 bij 1500rpm? Dat is wel laag hoor? Ik houd 1500rpm aan als minimaal toerental om nie tin de knoei te komen met massavliegwiel en koppeling problemen.

Ik rijd zelf in een 120d uit 04, dus een 163pk sterke variant, en daarmee schakel in van z'n 1 naar de 2 bij 2200rpm. Dat gaat toppie!
Post Reply

Return to “1 Series”