Originele 75000km 520i 2.2 slaat af en bak vreemd.
Posted: 02 Dec 2013 15:20
Beste lezer,
Heb recent een Duitsland een 100% originele 520i A 2.2 uit 2001 gekocht. De auto was in een bizarre staat. Naar zeggen nog nooit één nacht buiten gestaan en dit is ook duidelijk zichtbaar. Alle rubbers, schroeven etc nog in fabrieksnieuwe staat. Net of er nooit met de auto is gereden. 75000km En vanaf de ankoopfactuur bij 1 dealer volledig gedocumenteerd. Eigenaar vanzelfsprekend uit 1921... De kleur wit met origineel individual glas en donkerblauwe bekledingen staan de auto erg goed. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.
Nu doet het volgende zich voor: ik heb al een paar keer gehad dat de auto bij het wisselen tussen R en D spontaan ineens afsloeg. De helft van de keren startte de auto direct weer, de andere keren duurt het even. Verder geen gepruttel, maar heel mooi rond lopen. Nu heb ik er een bus injectorreiniger ingegooid en deed de auto de eerste rit het volgende: op de snelweg bij 120 constant sloeg de motor af en toe over leek het wel en de automaat die in D stond gaf spontaan DS aan en wisselde zonder reden een paar keer tussen D en DS, zonder dat de motor werd belast.
Misschien domme vraag; maar zullen de bougies, kabels o.i.d. na 12 jaar eens vervangen moeten worden? Ik lees ook veel over krukassensor, nokkenassensor en gasklephuis. Wie o wie?
Mvg,
Hendrik-Jan
Heb recent een Duitsland een 100% originele 520i A 2.2 uit 2001 gekocht. De auto was in een bizarre staat. Naar zeggen nog nooit één nacht buiten gestaan en dit is ook duidelijk zichtbaar. Alle rubbers, schroeven etc nog in fabrieksnieuwe staat. Net of er nooit met de auto is gereden. 75000km En vanaf de ankoopfactuur bij 1 dealer volledig gedocumenteerd. Eigenaar vanzelfsprekend uit 1921... De kleur wit met origineel individual glas en donkerblauwe bekledingen staan de auto erg goed. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.
Nu doet het volgende zich voor: ik heb al een paar keer gehad dat de auto bij het wisselen tussen R en D spontaan ineens afsloeg. De helft van de keren startte de auto direct weer, de andere keren duurt het even. Verder geen gepruttel, maar heel mooi rond lopen. Nu heb ik er een bus injectorreiniger ingegooid en deed de auto de eerste rit het volgende: op de snelweg bij 120 constant sloeg de motor af en toe over leek het wel en de automaat die in D stond gaf spontaan DS aan en wisselde zonder reden een paar keer tussen D en DS, zonder dat de motor werd belast.
Misschien domme vraag; maar zullen de bougies, kabels o.i.d. na 12 jaar eens vervangen moeten worden? Ik lees ook veel over krukassensor, nokkenassensor en gasklephuis. Wie o wie?
Mvg,
Hendrik-Jan