BMW blijkt dus een m50tu b25 blok te zijn.
Heb nog wat kleine dingen die ik moet oplossen maar het blok draait weer! Heb de kleppen opnieuw laten slijpen en het vlak waar je klep op afsluit opnieuw laten freesen. Ook de voering waar je kleppen in op en neer schuiven uitgeboord en nieuwe erin geperst. Daarna het kop opnieuw laten afpersen met alle kleppen erin om zeker te weten dat alles perfect afsluit.
Vervolgens de kop weer gemonteerd met een performance koppakking welke tegen hogere compressie kan.
Alles weer op tijd gezet en er is weer leven in mn auto!:twisted:
Er is een pakking van de nokkenassensor die niet goed afsluit. Deze lekt nog olie naar buiten. Ik moet ook nog de multieriem vervangen maar die doet ik nog wel tergelijkertijd met lichtere poulies en spanrol.
Momenteel eerst alle kleine dingen oplossen als een kapotte sensor. Had de auto laten keuren en ik bleek een te hoge CO waarde te hebben. Ik denk mn lambda sonde maar het kan ook mn temperatuur sensor zijn welke op de kop van het blok zit, en dus is losgeweest.
Om een hoop gezoek te voorkomen wil ik de auto graag uitlezen en achter de foutcode komen.
Ik heb filmpjes gezien waar ze het contact van de auto aanzetten, 5 keer snel gas vol in en weer los. Dan zou je check engine lamp aangaan en je een code geven welke aan een probleemoorzaak gelinkt kan worden. Dit werkt volgens mij helaas niet bij mijn e36
Dus ben nu op zoek naar iemand die me kan bijpraten over uitleesmogelijkheden en welke systemen het lekkerst werken. Zie andere topic.
Verder heb ik besloten om eerst mijn uitlaatsysteem te vervangen naar een met een dubbel systeem naar links achter en rechtsachter.
Ook de ophanging gaat vervangen worden en ga de auto iets omhoog doen. Daarna wil ik er m3 remmen op hebben voor. En daarna .. (eindelijk) gaat de turbo er pas op.
Hoop dit begin volgend jaar zomer klaar te hebben.
Als de auto dan motorisch helemaal naar mn zin is en ook zo rijd en remt ga ik me focussen op hoe ie eruit ziet binnen en buiten. Heb een plastidip set gekocht met mat zwarte plastidip. Ga de auto mat zwart wrappen/spuiten. De nieren en de wielen mat zijdeglans, iets andere tint zwart. Interieur is nu wit/grijs. Vind het op zich wel heel mooi maar vind alles zwart ook heel strak. Denk alleen in de zomer met het dak eraf dat het leer wel warm wordt ....
Foto's volgen nog!