Page 1 of 1
aanschaf 540i
Posted: 27 Dec 2013 12:20
by thesvls
Hallo medeforumleden,
Ik wil graag een 540i uit 1997 aanschaffen alleen weet ik niet waar ik op moet letten bij zo'n auto.
ook wil ik er graag een gasinstallatie in laten bouwen, is hier de ruimte voor? gaat dit wel goed met een 8 cilinder? en welke kwalen/ beperkingen kan zo'n auto hebben?
Alvast super bedankt!
Re: aanschaf 540i
Posted: 28 Dec 2013 17:20
by thesvls
ik heb inmiddels gezocht naar een gasinstallatie, en wat ik op het net kan vinden is het blijkbaar het beste om een gasinjectie in te bouwen ipv met een mengstuk. nu is mijn vraag wat een set in nl kost?
vanuit het buitenland kan ik een set bestellen voor $ 467.00 inclusief verdamper en computer, alleen weet iemand of ik een soortgelijke set aan kan komen in Nl voor een prijs die daar in de buurt komt?
Link naar site:
http://nl.aliexpress.com/item/LPG-Seque ... 81399.html
Re: aanschaf 540i
Posted: 28 Dec 2013 21:59
by DannysedanE36
Hallo medeforummer.
Je zou naar het E39, maar ook het E34 forum toe kunnen. Op het E34 forum is veel info over deze auto te vinden(Heb zelf een E34 525; v8s worden er zeker besproken). Alle types hebben zo hun (wat) zwakke punten, deze ook wel, o.a.: de bevestigingsbouten van de oliepomp trillen nog wel eens los, motorschade kan het gevolg zijn. En de controle erop betekent dat de carterpan eronder uit moet. Ze kunnen hele hoge kms aan. Als ik me goed herinner is/was er een bezitter die er 600.000 kms mee heeft gereden.
Voor de lpg/LPi-installatie zou je je goed moeten laten informeren bij een goede inbouwer. Die zijn er ook vast bij jou in de buurt. Ik weet er wel één, maar dat is bij mij in de buurt(Drenthe) em met een filiaal in Wezep bij Zwolle.
Hopelijk heb je wat aan mijn reactie. Groeten, Danny
Re: aanschaf 540i
Posted: 03 Jan 2014 16:10
by BOPA
Beste,
Ikzelf heb 10 jaar gereden met een 535ia.Heb hem gekocht op 102000 km en op 180000 LPI ingezet van het merk Prins.
Nu heb ik 405000 km met de wagen en er is enkel een nieuwe verdamper in garantie geplaatst na 2 jaar en verleden jaar op 360000 km binnenste van verdamper vernieuwd (kost 120 euro)
Op deze kilometers heb ik ook mijn 2 koppakkingen laten vervangen en we zagen geen zichtbare slijtage op de cylinders .
Enkel de rubbers van de kleppen werden ook meevernieuwd en het resultaat was :totaal geen olieverbruik meer ,wat voordien ook al niet veel was .Nu staat de auto stil met een boiteprobleem :maar na revisie kan je met deze wagen gerust nog 100-200000 km rijden als alles goed gaat .
Re: aanschaf 540i
Posted: 11 Mar 2014 01:00
by aardappel
Let op de kettingspanner van de m62 motoren, deze verliest spanning na verloop waardoor de geleiders grote schade kunnen oplopen. Wat kan resulteren in een hoop ellende!!
Re: aanschaf 540i
Posted: 01 Apr 2014 07:46
by Eric 540
Beste thesvls,
Ik heb een 540I met Prins VSI. Dat rijd goed. Zie mijn topic voorstellen en onderhoud. Wat ik mee wil geven is dat alle moderne gasinstallaties op benzine starten. In de winter bij -10 duurt het 1.500 meter voordat de installatie overschakelt van benzine naar gas. In de zomer bij +20 duurt het 800 meter. Maak je enkele korte ritjes per dag dan is het benzine verbruik t.o. gas beduiden hoger t.o. 2 lange ritten per dag. Ik betaal +- € 300. per jaar aan benzine bij 32.000 km per jaar en veel ritjes van 50 á 60 km.
Ik ben benieuwend wat je keuze wordt.