BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tijdje geregistreerd, maar nog niet actief geweest

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
stefan2m
Neutraal
Type Auto: e46 320i touring (m54)

Tijdje geregistreerd, maar nog niet actief geweest

Post by stefan2m »

Hallo iedereen, mijn naam is Stefan, ben inmiddels bijna 2jr geregistreerd maar niet veel online geweest en nog niet gepost.
Ondanks dat ben ik al een tijdje bezig met auto's (jaar of 11), en heb nu mijn 4e BMW; een e39 525tds touring met handbak.
Mijn eerste BMW was een e32 735i (handbak), daarna even een tijdje doodgeërgerd aan een e36 323i coupé (ook handbak), en daarna een tijdje genoten van een e34 525i touring (automaatje, lekker rijden maar wat een verbruik!).
Meer km's gaan rijden, dus de e34 verkocht en de huidige e39 gekocht.
Hier de e39;
[ external image ]
[ external image ]

Hier de vorige BMW's;
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Andere auto's, dus niet-BMW's waren een Audi S4 Avant biturbo, R33 Skyline GTST en een Civic coupé met ruim 300pk dankzij een grote turbo.
En nog een hoop andere auto's, en een Honda CBR1000F streetfighter (incl een tijdje de Volvo 760 2.8 v6 op de achtergrond), je raad al waar mijn zakcentjes aan op zijn gegaan in het verleden ;)
[ external image ]
'01 e46 320i T - current
'98 e39 525tds T - R.I.P. | '94 e34 525iA T - sold | '96 e36 323i coupe - sold | '87 e32 735i (manual/m30) - sold | '88 e34 524td - sold

1Jorrit
Neutraal
Type Auto: 118d

Re: Tijdje geregistreerd, maar nog niet actief geweest

Post by 1Jorrit »

:welkom: Mooie auto, een zeker een interessante auto geschiedenis :ja: :ja:

Topic Author
stefan2m
Neutraal

Post by stefan2m »

Dank je :)

Momenteel bezig problemen op te lossen met de e39, loopt niet helemaal lekker.
Voorbeeldige stationair loop, maar geen power onderin en 'spuit' er vandoor bovenin, dus eerst egr schoongemaakt (en afgedopt), marginale verbetering dus uitgelezen en lmm defect, en 'boost pressure deviation', wat misschien met elkaar te maken heeft.
Andere lmm gemonteerd, codes gewist en eerste meters helemaal oké; onderin mooi lopen, bij deellast (bv snelweg bij 140km/u van 1:10 naar 1:12) stukje zuiniger.
Na een paar minuten met de nieuwe lmm bokken bij optrekken, alsof de lmm wel/niet/wel/niet werkt, weer uitlezen... lmm defect, boost control deviation (en egr, maar dat heeft geen gevolgen anders dan een code in het systeem), shit.
Nu maar even de map sensor schoonmaken en even controleren of de slang niet geblokkeerd is, anders een andere map sensor proberen, en even de andere slangetjes controleren op lekkage... lekt iig geen diesel bij de retourslangetjes, en geen lucht in de brandstofleiding.
[ external image ]
'01 e46 320i T - current
'98 e39 525tds T - R.I.P. | '94 e34 525iA T - sold | '96 e36 323i coupe - sold | '87 e32 735i (manual/m30) - sold | '88 e34 524td - sold

m.mcfly
Neutraal

Post by m.mcfly »

Welkom en mooi stelletje auto's heb je gereden!
You can know or not know how a car runs and still enjoy riding in a car

Topic Author
stefan2m
Neutraal

Post by stefan2m »

Dank je, vooral de Audi had ik moeten laten staan, net als de Volvo en stiekem ook de e36 (ondanks een hoop lol).

Probleem met het raar lopen/inhouden opgelost.
Op wat voor manier dan ook is het slangetje tussen inlaatspruitstuk en druksensor losgekomen van het spruitstuk; weer op z'n plek gedrukt en een flinke 150km gereden zonder problemen.
Nu nog even de codes (weer) wissen, en dan zien of er iets terugkomt... daarna nog even de vier schokbrekers wisselen, het gebonk bij optrekken uit de aandrijflijn halen (hardy schijf of tussenlager denk ik), beide sensoren van de niveauregeling controleren op werking (en bedrading op breukjes, wat vaker voor schijnt te komen dan een kapotte sensor), en af laten stellen voor een beetje meer power (want een tds is toch best wel traag, vooral onderin heeft ie niks te vertellen).
[ external image ]
'01 e46 320i T - current
Post Reply

Return to “Stel je even voor”