BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

525tds bokt na monteren werkende lmm

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
stefan2m
Neutraal
Type Auto: e46 320i touring (m54)

525tds bokt na monteren werkende lmm

Post by stefan2m »

Tijdje geleden mijn tds gekocht, had onderin helemaal geen power, en vanaf 2500 toeren begon ie goed te trekken.
Egr schoongemaakt en afgedopt, iets beter maar niet veel.
Uitgelezen, luchtmassameter defect... andere opgehaald en gemonteerd, foutcode gewist en testrit; eerst niks aan de hand, maar na een tijdje begon ie te bokken, alsof de luchtmassameter wel-niet-wel-niet werkte... uitgelezen en geen codes (zelfde onderdeelnummer).
Naar huis gereden (30km op de snelweg, 140 op cruise control), niks aan de hand behalve halverwege even één keer een hikje bij heuvelop, snelweg af en weer bokken.
Daarna boodschappen gedaan, heenweg helemaal niks aan de hand, terugweg weer bokken.
Vandaag weer, dan wel en dan niet, snap er niks van... voordat ik de lmm verving was er niets aan de hand (anders dan wat je normaal gesproken mag verwachten zonder lmm).

Voor zover ik weet is een lmm toch wel goed of niet goed, niet er tussenin wat dit zou verklaren?
Ik heb nog niet weer geprobeerd om de stekker van de lmm los te halen om te zien of dat het probleem oplost... ook maar eens doen dan, morgen of zo... maar eerst maar weer eens uitlezen, al verwacht ik dat ik wel meteen een code had gekregen.
En niet dat ie erg vies was, maar wel gebruikt; eerst maar eens bellen met de verkopende partij of ik hem kan schoonmaken zonder dat ze moeilijk doen over ruilen omdat ie niet werkt.

Ik neem ook aan dat een kapotte sensor-verstuiver of bdp-sensor een storing zou geven én ook merkbaar zouden zijn bij een niet werkende lmm? En een brandstofpomp die niet op tijd staat net zo?
Tips zijn zeer welkom :)
[ external image ]
'01 e46 320i T - current
'98 e39 525tds T - R.I.P. | '94 e34 525iA T - sold | '96 e36 323i coupe - sold | '87 e32 735i (manual/m30) - sold | '88 e34 524td - sold

Topic Author
stefan2m
Neutraal
Type Auto: e46 320i touring (m54)

Re: 525tds bokt na monteren werkende lmm

Post by stefan2m »

Hulp gevonden op een ander forum. Na controle bleek dat er gewoon een slangetje los hing (tussen inlaatspruitstuk en drukvoeler), ik kwam er bij toeval achter.
Terug op z'n plek gedrukt en geen problemen meer, nu nog even de codes wissen.
[ external image ]
'01 e46 320i T - current
'98 e39 525tds T - R.I.P. | '94 e34 525iA T - sold | '96 e36 323i coupe - sold | '87 e32 735i (manual/m30) - sold | '88 e34 524td - sold

e39ben
1e Versnelling
Type Auto: 528i Touring

Re: 525tds bokt na monteren werkende lmm

Post by e39ben »

Wat een geëtter...mooi dat je het gevonden hebt!
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”