BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

6 cilinder op LPG

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Theow
Neutraal
Type Auto: nog niks

6 cilinder op LPG

Post by Theow »

Beste forumleden,

Ik ben van plan een E46 te halen, en bij BMW hoort natuurlijk een 6 cilinder, dus ga ik het liefst voor een 6 in lijn :D
Ben nog niet zo heel bekend met BMW (ik heb nu een Audi op benzine en die bevalt me zeer goed qua betrouwbaarheid, nooit problemen mee gehad, loopt en schakelt nog steeds perfect)
Alleen maak ik veel kilometers, dus blijft voor mij de enige betaalbare optie Diesel of LPG.
Ik hoor vaak dat de diesels niet zo heel betrouwbaar van BMW, dus dacht ik aan eentje op LPG.
Auto's op LPG, hebben veel km's op de teller staan (denk aan 220.000+) wil er wel liever eentje met 6 cilinders.
Nou heb ik een aantal vragen met de hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen:

Heeft er iemand ervaring met BMW's op gas? Hoe is het je bevallen? veel problemen?

Zijn de 6 cilinder benzine motoren van BMW betrouwbaar? Dingen waar ik op moet letten?

Kan het kwaad om er eentje met meer dan 2 ton op de teller aan te schaffen?

Gr, Theo

DannysedanE36
1e Versnelling
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: 6 cilinder op LPG

Post by DannysedanE36 »

Hi Theo.
Ik kan je wel mijn goede ervaring doorgeven van de oudere types. Heb in 1989 een E28 528i gekocht met 110.000 op de teller. Zat LPG op. Auto heb ik nog en heeft nu 576xxx erop zitten. Bij 450xxx een andere gebruikte(230xxx) kop moeten plaatsen, want 3 uitlaat kleppen konden niet meer worden gesteld(dit is waarschijnlijk het gevolg van gas rijden). Verder nooit problemen gehad. Huidige auto een E34 525I met LPi. Nu bijna 200xxx meegereden, totaalstand nu bijna 500xxx. Nog geen motorische storing(en) gehad.
Een vriend van me rijdt een E46 318i met LPi. Rijdt heel goed op gas, nog geen kostbare reparaties gehad. Heb verder geen vrienden of kennissen met 6 cil. benzine/lpg motoren.
De BMW 6 cil. diesels zijn heerlijke motoren. De nieuwere 4 cil ook. De 2 ltr schijnt iets minder betrouwbaar te zijn.
Als je een auto aanschaft, laat hem keuren bij de Dekra/TüV, dealer. Of neem een echte kenner mee, als je zelf geen kenner bent. Groeten, Danny

Topic Author
Theow
Neutraal
Type Auto: nog niks

Post by Theow »

Danny,

Bedankt voor je reactie! Dit zal me zeker helpen met de overweging! Ben nog steeds goed aan het zoeken voor een nette BMW en als ik er een heb zal ik zeker mijn ervaringen met jullie delen :)

Jan Wachelder
1e Versnelling
Type Auto: BMW 525i / e30 325i

Post by Jan Wachelder »

Hallo, Rijd momenteel in een 525i van 98'' op LPG. gekocht met 160.xxx op de teller in Mei 2013. Nu staat er inmiddels 193.xxx op en heb geen problemen gehad met de auto. Motor loopt soepel en lekker op benzine zowel als op gas. Het is echt een aanrader!
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”