Page 1 of 1

Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 04 Feb 2014 14:26
by Doron
Hallo BMW rijders,

Ik ben een student van de HTS-Automotive aan de Hogeschool in Arnhem. Samen met mede studenten ben ik begonnen aan een project, waarbij we kijken naar de mogelijke verbeterpunten binnen een BMW-dealer. Hierbij willen we mogelijk een nieuwe dienst creëren van de dealer voor de klant.

Daarom de vraag aan jullie: Wat zouden jullie graag zien bij een BMW-dealer? Wat mist er? Wat vindt je juist erg goed?
Via deze weg willen we een klein marktonderzoek starten waarbij we uit eerste hand (BMW rijders) te horen krijgen wat de ervaring is met de BMW-dealers in Nederland.

Alvast hartelijke bedankt!


P.S. Dit is een schoolopdracht en dus niet voor commerciële doeleinden.
Wij zullen de reacties anoniem opnemen in het verslag.

Re: Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 05 Feb 2014 09:11
by frankye36
geen iedee zou het je niet kunnen zeggen ben zelf autotechnicus dus kom nooit bij een garage
denk dat je beter bij een dealer de klanten kan aanspreken als de dealer daar mee instemt natuurlijk

Re: Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 05 Feb 2014 22:47
by snellehenkie
De prijzen mogen wel wat redelijker, en indien niet, dan graag ook een masseuse bij de showroom die de spanning een beetje van de schouders afhaalt....het is toch altijd weer spannend wat daar binnen staat in de showrooms, of als je je auto ophaalt en de rekening onder ogen krijgt :mrgreen:


Of bedoel je dat niet....misschien kunnen ze die typische showroom-geur van vroegah weer voor mekaar krijgen....

Re: Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 06 Feb 2014 09:42
by eric-328
Wat mij stoort aan de plaatselijke dealer;

Er is totaal geen transparantie vooraf over de uit te voeren werkzaamheden en de bijbehorende kosten. Wat mij tevens stoort is het gebrek aan interesse van de verkopers wanneer ik door de showroom loop. Ik voel mij totaal niet serieus genomen. Loop er voor zover ik weet representatief bij, maar of het met mijn leeftijd te maken heeft (33). Ik heb een keer getest tijdens het wachten van een servicebeurt. Ben 30 minuten in de showroom geweest en niet 1 keer aangesproken. In een tijd waar commercieel succes staat of valt met persoonlijk contact is dit voor mij onbegrijpelijk.

Re: Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 06 Feb 2014 10:19
by snellehenkie
+1
Kwam jij dan niet binnen met een heeeele grote koffer met geld? Dan is het natuurlijk logisch dat je niet wordt aangesproken.
Soms helpt een grote geldzak op je rug ook, zo één met dollartekens erop geschilderd....

Re: Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 06 Feb 2014 15:39
by eric-328
Als ik met de X5 voor onderhoud ga dan heb ik zo ongeveer de kofferbak vol gestapeld ;-)

Re: Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 10 Feb 2014 10:02
by DannysedanE36
Ik kan jullie waarschijnlijk niet echt helpen, maar wil wel reageren.
Ik kom voor beurten niet/nauwelijks bij de dealer. Het onderhoud vd auto's gebeurt vooral in eigen beheer. Haal er soms onderdelen voor de oudjes(E36 '94, E34 '92, E28 '82) die ik niet op de 'sloop' vind of voor de veiligheid beter nieuw moeten worden aangeschaft. Ik kijk altijd eerst op onderdelensites of op de fora voor ik naar de dealer ga.
Vind de prijzen bij de dealer namenlijk aan de hoge kant. Groeten, Danny

Re: Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 10 Feb 2014 15:30
by multi
Ik zou zeggen dat ze bij BMW minder bevooroordeeld moeten zijn. :zwaai:

Re: Marktonderzoek nieuwe diensten Dealer

Posted: 10 Feb 2014 22:01
by robert t
Ook ik heb niet zo positieve ervaring bij de dealer, werd vroeger als 22 jarige al niet serieus genomen kwam kijken voor een nieuwe bmw e36 318i.
Had toen die tijd een ford escort xr3i van 2 jaar oud die ik in wilde ruilen op de bmw de verkoper deed echt uit de hoogte net als of ik geen nieuwe auto kon kopen vroeg hem wat ik als inruil voor de ford kreeg op een nieuwe auto 30 duizend gulden werd er gezegd met een brede lach.
Dat kwam hem een dag later duur te staan ik ging de bmw bestellen maar kreeg van zijn collega een andere inruil prijs te horen 25 duizend zei, kreeg gisteren een ander bod 30 duizend de verkoper haalde er de grote baas bij die zei dat kan niet :nou: hij ging meneer bellen die kreeg zijn broek vol :D toen werd het wel eens niet eens spelletje gespeeld kreeg als nog 29 duizend terug moest 1000 toe geven maar toch een vette terug geef prijs :lol: heb de auto toen wel gekocht.

Al met al denk ik dat er bij veel dealers daar nog veel geleerd kan worden hoe ze mensen zonder pak aan met spijkerbroek en gympen an serieus nemen en de mensen sneller aan moeten spreken als er iemand door de zaak lopen en kijken zoals andere mensen hier ook ervaren.
Oh ja en de uur lonen die ze vragen mogen ook wel wat minder prijzen zijn nogal van de gekke vandaar dat ik bij een algemene garage mij buurtjes en keuringen laat doen.

Mvg , Robert!!