mijn eerste vraag op het Forum.
Allereest even kort voorstellen; Ik ben Jarno, kom uit Groningen en ben sinds een aantal maanden de trotse bezitter van een E60 530d 2004. Ik rij alle dagen met plezier naar mijn werk. Ik ga altijd met veel tegenzin vroeg uit bed om te werken, maar wanneer ik dan weer in de auto zit, is de dag automatsich weer goed! Ik hoop hier veel nuttige informatie te kunnen halen en, indien ik het kan, ook wat te kunnen geven.
Tot nu toe heb ik gelukkig geen grote problemen met mijn auto gehad. In mijn Idrive stond onder "Service" dat ik mijn microfilter moest vervangen. Prima, moet geregeld worden. Ben inmiddels over het aantal km's dat aangegeven stond heen, maar dat zij zo. Ook mijn ruitenwisser vloeistof moest ik vervangen. Sinds vorige week kreeg ik de melding dat mijn linker "parkeerlicht" niet werkte. En inderdaad, deze was defect. Druk druk op 't werk, dus geen tijd gehad om te kunnen vervangen. Gister kreeg ik een melding erbij in "Service" dat mijn linker achteruit rijlicht het ook had begeven. Erg vlot achter elkaar, dacht ik nog. Maar enfin, het zij zo. Tot ik vandaag bij mijn werk wegreed en in de ramen zag dat mijn linker "parkeerlicht" het weer deed. Dat is vreemd, dacht ik. Thuis aangekomen keek ik in Idrive onder "Service" en tot mijn verbazing stond daar geen enkele melding meer in? Alleen de melding van ruitenwisser vloeistof stond er nog in. Mijn microfilter stond er ook niet meer. Sterker nog, deze stond weer op 2400 km voor vervanging. Ik heb mijn achteruit rijverlichting gecontroleerd en deze werkt ook weer.
Ik vind 't bijzonder en snap het ook niet. Een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven. Mogelijk een storing oid?
Mvg, Jarno