BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

topsnelheid en carter ventilatie

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmw72
Neutraal
Type Auto: N46 318 Touring

topsnelheid en carter ventilatie

Post by bmw72 »

Even een vraag

Heeft de caterventielatie ( m43blok N46) invloed op de topsnelheid?

Heb recent een bmw gekocht en wist dat ik er wat aan zou moeten klussen. Als eerste olie vervangen, zat dikke drap in en was volgens mij al tijdje niet vervangen.

Na het vervangen en wat gereden te hebben ging me gele motormanagement lampje branden.

Laten uitlezen code 171 ( LMM) en 141 ( lambda) gereset en dagje zonderlampje kunnen rijden.
auto trekt verder ok .

Nu zag ik dat de slang van de carterventilatieslang erg zacht was dus die ben ik aan het vervangen, en gelijk ook maar de ventilatieklep denk ik... want brak twee pootjes er vanaf met schoon maken..http://www.bmwforum.nl/posting.php?mode=post&f=65# Dus morgen even een nieuwe halen.. ( zijn die klepjes te testen trouwens door blazen of zuigen..)

Maar nu is de vraag, of deze items invloed hebben op de topsnelheid. Was vanmiddag in Duitsland en meteen maar even schoonblazen dus. Auto komt tot 160 en blijft dan hangen met 4500 toeren net of ie begrenst word...( dit was voor vervangen van de carterventslang en klep)

iemand enig idee of tips? Alvast bedankt

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: topsnelheid en carter ventilatie

Post by Redhead »

Eerder een LLM die niet juist werkt en/of volle cat.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
bmw72
Neutraal
Type Auto: N46 318 Touring

Re: topsnelheid en carter ventilatie

Post by bmw72 »

thanks, zal dat morgen even checken. zat er zelf ook aan te denken.

kan je een volle cat horen of zien..
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”