BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

'Klonkig' geluid bij drempels en kuilen

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Rhialto
Neutraal
Type Auto: 316i e46

'Klonkig' geluid bij drempels en kuilen

Post by Rhialto »

Ha,

Net een 116i gekocht, topstaat, als nieuw interieur en rijdt prima, lekker soepel.

Toch een onzekerheid.
Bij sommige drempels en kuilen in de weg, bij lage snelheid, 'voel' ik de drempels en kuiltjes erg in de wielen. Ook is er licht 'Klonkig' geluid hoorbaar. Bijv bij de drempel opgaan, niet eraf.

Niet altijd overigens.

Verder stuurt ie ietsje zwaar. Kan wennen zijn.

Misschein is het dus wennen aan de nwe geluiden (heb ooit een 116i touring zakelijk geleden) maar toch even de vraag.

Hopelijk niks aan de hand, of zijn er andere dingen waar ik op moet letten of het een mankement kan zijn.

Dank!

Topic Author
Rhialto
Neutraal

Re: 'Klonkig' geluid bij drempels en kuilen

Post by Rhialto »

Misschien is het beter te beschrijven dat ie heel gevoelig aanvoelt, ik voel bijna elke hobbel, door de pedalen heen als het ware.

Eerder onder de auto gekeken, maar alles ziet er goed uit. Voor wat ik met nul verstand van wat wat is kon zien.

Moeilijk te zeggen of ie een sportonderstel heeft. Of misschien zijn het de banden..?

Hopelijk hebben jullie een idee.

Topic Author
Rhialto
Neutraal

Re: 'Klonkig' geluid bij drempels en kuilen

Post by Rhialto »

Draagarmrubbers dus. Bij de garage waren ze er snel achter.

Gelukkig.
Wat zijn zo de kosten hiervoor? Incl uurtje werk?
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”