Deel1:
Mijn audio systeem heeft sinds een maand rare trekjes
Heb een ori bmw navi/audio systeem: http://i14.tinypic.com/303cwnq.jpg
Eerst begon het als de auto een te harde schok kreeg (doormiddel van over een drempel rijden of een onregelmatig stuk weg te hebben gepakt) verdween het geluid
Nu is het tijdens het rijden steeds vaker dat me geluid ineens ermee stopt (en me navi geluid ook) enige geluid dat nog werkt is van me bmw telefoon uit me midden console (dus als die afgaat)
maar tis erg vervelend dus dat me muziek een uur verdwijnt en dan weer maar een keer terug komt en weer verdwijnt
enige wat ik kan verzinnen wat de oorzaak zou kunnen zijn is dat er ergens een draadje (bijna) los zit
Weten jullie wat het kan zijn? of hoe ik het zou kunnen verhelpen?
en weet iemand hoe je zo een mk3 systeem eruit wipt? (een vriend van me heeft een bora met een navi scherm erin en die wip je eruit met 2 speciale sleutels die de dealer heeft)
Ik hoorde vandaag op een ander bmw forum dat het mogelijk aan me radio module ligt
Deel2:
Nu vraag ik me af waar die radio module zit, heb straks na etenstijd even tijd om het eruit te beunen
Voor alle Duidelijkheid
Me geluid verdwijnt van me
- Audio (zowel CD als Radio)
- Navi (het vocale gedeelte dus)
Als ik gebeld wordt op me
- BMW telefoon (middenconsole)
die hoor je dan nog wel afgaan..
(dit allemaal gebeurt wisselend, onder het rijden verdwijnt het ineens en later komt het weer terug vet raar)
Nou hoor ik vele mogelijkheden dat het aan me radio module ligt (dat hoor ik zowel als op bmw2003 als op het E46 forum)
Ik heb gewoon een MK systeem met een OEM bmw cd wisselaar systeem en een 4:3 monitor
Nou mijn vraag aan jullie,
- waar zit me radio module precies? (en hoe ziet die er uit bij een E46)
- waar moet ik mee rekening houden als ik die los haal?
- en als ik hem eenmaal los heb waar moet ik precies naar kijken om te zien of het aan me radio module zit?
Hier een aantal foto's van me kofferbak, monitor, cd wisselaar en navi computer
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Mischien dat jullie eventueel doormiddel van die foto's ook kunnen zeggen waar die module bij mij zit.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Gezeur met orginele BMW navigatie/audio systeem
Moderator: Moderator Team
-
JosvanDorth
- 1e Versnelling
Dit probleem ken ik
Meestal is het een los kontakt in de radio-module!
Die is bij een E39 te vinden in het gedeelte onder jou cd-wisselaar en navi-computer.
Mischien kan die daar bij een E46 ook zitten?
En anders kan ik mij herrineren dat ie onder het reserve wiel zit.
Het scherm demonteer je door de interieurlijsten er af te halen(eerst de rechtse, dan de middelste. doormiddel van een schroevendraaier eruit te wippen), achter de middenste interieurlijst zitten bevestigingsschroeven als het goed is.
succes!
Meestal is het een los kontakt in de radio-module!
Die is bij een E39 te vinden in het gedeelte onder jou cd-wisselaar en navi-computer.
Mischien kan die daar bij een E46 ook zitten?
En anders kan ik mij herrineren dat ie onder het reserve wiel zit.
Het scherm demonteer je door de interieurlijsten er af te halen(eerst de rechtse, dan de middelste. doormiddel van een schroevendraaier eruit te wippen), achter de middenste interieurlijst zitten bevestigingsschroeven als het goed is.
succes!