Al vanaf dat ik mijn bmw 3 serie E46 uit 1998 heb, brand er een oranje olie lampje. Deze gaat direct weer uit. De garage zegt dat het een controle lampje is. Nu ik 100.000 km en 4 jaar verder ben (in totaal nu 270.000 km) moet ik om de haverklap de koelvloeistof bijvullen. Wat blijkt, er zit een gigantische druk op de slang waar het koelvloeistof doorheen gaat. Hierdoor is de radiator, het bijvul dopje en de thermostaat al stuk gegaan. De garage vertelde dat dit komt omdat de koppakking lek is. Ook moet ik zo nu en dan de olie wel is bijvullen, alleen lekt de auto nooit olie. Heel raar dus. Ook valt het mij op dat het altijd warm is in de auto.
Afgelopen zaterdag zette ik de auto stil en loop weg. toen ik toevallig achterom keek zag ik dat er allemaal rook uit de motorkap kwam waarna er 5 seconden later allemaal koelvloeistof onder de motorkap vandaan kwam. Er is dus weer iets gesprongen.
Mijn vraag is dus, kan het kloppen dat de koppakking stuk is waardoor er een gigantische druk word opgebouwd in de koelvloeistof leidingen?
Graag hoor ik van jullie!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Lekke koppakking?
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW E46 1998
-
- Neutraal
- Type Auto: BMW 320i Touring E46 '01
Re: Lekke koppakking?
Ja dat kan, als er verbrandingsgassen in de koelvoeistof komen dan loopt de druk op.
De zuigers persen deze namelijk het koelsysteem in bij de compressie/arbeidsslag.
Zie je ook luchtbellen borrelen in je koelvloeistofreservoir?
De zuigers persen deze namelijk het koelsysteem in bij de compressie/arbeidsslag.
Zie je ook luchtbellen borrelen in je koelvloeistofreservoir?
BMW 320i Touring E46 '01
Audi A3 8L 1.6 '97
Saab 99 GLT8 '84
Saab 99 Turbo II '79
Audi A3 8L 1.6 '97
Saab 99 GLT8 '84
Saab 99 Turbo II '79