Ik heb een 535D uit mrt 2006. Deze auto heb ik 3 jaar geleden bij de dealer gekocht met 2 jaar fabrieksgarantie. Auto is tot op heden altijd bij de dealer in onderhoud geweest. Vrij snel na aanschaf gaf de auto soms een probleem met optrekken als deze warm was en er flink mee doorgereden was.
De auto trekt dat haperend op, voornamelijk tussen de 100 en 130 km uur.
Dealer heeft meermaals alles uitgelezen en nooit een storing kunnen vinden. Wel hebben ze iets speling op een asje van een klepje in het inlaatspruitstuk kunnen vinden. Complete inlaatspruitstuk is toen vervangen (garantie gelukkig).
Dit gaf helaas niet het gewenste resultaat.
Als de auto dit probleem heeft blijft hij langer in zijn vijfde versnelling hangen en stinkt hij soms naar verbrand plastic en tikt de uitlaat heftig van de hitte als ik de auto vlak na het probleem uitzet.
Dealer heeft alle bedrading nagekeken en zij kunnen niets vinden wat tegen hete delen zouden kunnen komen.
Als de auto een tijdje stilstaat is het probleem weer over totdat ik weer even flink door rijd waarbij ik regelmatig van het gas af moet ivm langzamere weggebruikers en als deze aan de kant zijn gegaan ik weer lekker op het gas kan.
Doorgaans rij ik tussen de 140 en 160 op de snelwegen. Gewoon een heerlijke snelheid voor deze auto.
Wie heeft er enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Nogmaals de auto is meermaals door de dealer uitgelezen zonder foutmeldingen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Auto happert soms bij gas geven
Moderator: Moderator Team
Re: Auto happert soms bij gas geven
Roetfilter ?