Beste BMW liefhebbers,
In januari heb ik een BMW 116i gekocht uit 2004, netjes onderhouden en ziet er keurig uit, auto heeft nu 139.000 km gelopen.Een paar maanden geleden kreeg ik tijdens het rijden een melding: motor overhit! eerst geel, daarna meteen rood.
Auto direct af laten koelen en rustig doorgereden met kachel open. Melding bleef komen maar verdween iedere keer na een paar seconden. Auto naar de garage gebracht waar de thermostaat en radiateur en voeler olie temperatuur zijn vervangen... verder grote beurt en apk.
De melding blijft echter komen... aan de computer is de temperatuur echter netjes stabiel, er zijn ook geen foutmeldingen meer te zien. De melding komt bij het starten met een koude motor, hij brandt alleen nog geel en gaat naar een paar seconden weer weg. Dit doet ie een keer of 5, Als de auto warm is krijg ik de melding niet meer.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Zou dit met de olie te maken kunnen hebben? Hoop dat iemand het herkent!
Met vriendelijke groet,
Jeffrey van Pelt
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Lampje motor overhit gaat telkens branden
Moderator: Moderator Team
-
Speedy540
- 2e Versnelling
- Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Re: Lampje motor overhit gaat telkens branden
HIj zal zijn info waarschijnlijk krijgen van een temp sensor. mogelijk die eens vervangen?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Bedankt voor je reactie, de voeler voor de olie temperatuur is al vervangen... computer gaf aan dat hier een storing in zat, dit was echter niet de oplossing van het probleem...
-
Speedy540
- 2e Versnelling
- Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
computer al eens gereset?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa