BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Trilling bij bepaalde snelheid

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bmwleon
Neutraal
Type Auto: BMW 523 e39

Trilling bij bepaalde snelheid

Post by bmwleon »

Al heel lang heb ik een soort trilling in de hele auto bij een bepaalde snelheids of toerengebied. Meestal als ik rond de 110 of 120 km/h rijdt. Dan voel je bij je voeten en ik het stuur een lichte trilling. Het gekke is dat het niet altijd gebeurd maar soms ineens na een half uurtje rijden op de snelweg. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

uninvited
1e Versnelling
Type Auto: e39

Re: Trilling bij bepaalde snelheid

Post by uninvited »

Eerst wielen goed laten balanceren.
E39 staan bekend om gevoelig onderstel.
Rubbers stabbistangen etc goed nazien.

rosoli
Neutraal
Type Auto: E39 535i executive

Re: Trilling bij bepaalde snelheid

Post by rosoli »

Hoi bmwleon,
Ik heb een 523 i van 2000, en heb ook dat probleem gehad. Het bleek dat mijn voorbanden "gecuped"(weet niet of je dat zo goed schrijft)waren dat is als je banden niet goed uitgebalanceerd zijn dat er dan kleine stukjes rubber van je band afbreken. De voorbanden uitgewisseld met de achterbanden en het probleem is verdwenen. Wel even je banden goed laten uitbalanceren anders krijg je op den duur weer problemen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet Robbert
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”