BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Iemand ervaring met deze auto / kenteken?
Moderator: Moderator Team
Iemand ervaring met deze auto / kenteken?
Hallo allemaal.. in mijn zoektocht naar een goede 328 ben ik er één tegen gekomen wat misschien wel wat is. Ik hoopte er stiekem op dat iemand misschien deze auto kende en me wat meer informatie kon geven over de vorige eigenaar of andere nuttige info...
Kenteken: 47-GX-SX
Het is een zwarte 328i van november 1996. In 2001 is de auto pas op het kenteken gezet (ingevoerd dus?). Heeft ongeveer 160.000 km gelopen.
Misschien een beetje rare vraag, maar ik ben er erg benieuwd naar!
Kenteken: 47-GX-SX
Het is een zwarte 328i van november 1996. In 2001 is de auto pas op het kenteken gezet (ingevoerd dus?). Heeft ongeveer 160.000 km gelopen.
Misschien een beetje rare vraag, maar ik ben er erg benieuwd naar!
http://img411.imageshack.us/img411/887/bmwdp1.jpg
Het probleem is dat deze bmw dus weinig tot geen onderhoudsboekjes heeft en ik bang ben dat er misschien mee geknoeid is. Ondanks een redelijk ogende verkoper weet je het tegenwoordig maar nooit. Alles is makkelijk aan te passen etc. Ik heb het nummer wel gekregen van de vorige eigenaar, dus maandag bel ik daar even mee om te vragen hoe en wat de staat is van het onderhoud.
De auto ziet er verder echt keurig uit, loopt goed. Hoorde wel een geluidje bij de ventilator (net of ie er weinig smering tussen de lagertjes zat) maar dat zou verholpen worden. Weet niet of ik daar wakker van moet liggen?? Blok klonk namelijk prima.
Alleen is de historie dus niet bekend, iemand nog adviezen of tips hoe hier mee om te gaan???
Het probleem is dat deze bmw dus weinig tot geen onderhoudsboekjes heeft en ik bang ben dat er misschien mee geknoeid is. Ondanks een redelijk ogende verkoper weet je het tegenwoordig maar nooit. Alles is makkelijk aan te passen etc. Ik heb het nummer wel gekregen van de vorige eigenaar, dus maandag bel ik daar even mee om te vragen hoe en wat de staat is van het onderhoud.
De auto ziet er verder echt keurig uit, loopt goed. Hoorde wel een geluidje bij de ventilator (net of ie er weinig smering tussen de lagertjes zat) maar dat zou verholpen worden. Weet niet of ik daar wakker van moet liggen?? Blok klonk namelijk prima.
Alleen is de historie dus niet bekend, iemand nog adviezen of tips hoe hier mee om te gaan???
-
- 1e Versnelling
-
- Neutraal
Je kan natuurlijk ook vragen of je hem naar een garage mag brengen en op de brug een korte inspectie mag doen. Zo niet? Krik eronder en krikken maar en kijken hoe die er aan de onderkant uitziet. Roest? Geen roest? Kijk of er bepaalde spelingen op de wielen zitten. Of er geen spelingen zitten op de draagarmen etc. Remschijven bekijken. Kijken of het geen schade auto is. Dit d.m.v. alle naden dus openingen tussen de deuren met elkaar te vergelijken en zo ook de achterklep en motorkap. Tussen alle naden moet evenveel ruimte zitten! Proefrit is natuurlijk ook aan te raden.
Geen onderhoudsboekjs aanwezig zegt natuurlijk niks. Vraag eventueel of hij bonnetjes kan tonen van eerder gedaande reparaties.
Khoop dat je hier wat aan hebt.
Geen onderhoudsboekjs aanwezig zegt natuurlijk niks. Vraag eventueel of hij bonnetjes kan tonen van eerder gedaande reparaties.
Khoop dat je hier wat aan hebt.
He allemaal,
bedankt voor de snelle reacties en zeer goede bruikbare tips! Ik heb me wel aardig verdiept in de auto maar ik ben inderdaad geen expert! Ik had al wel rondgekeken en nagevraagd of ik bij Ekris (bmw dealer in de buurt) de auto op de brug mocht zetten en of een monteur er naar kon kijken. Dit was prima, voor 50 euro zouden ze er meteen naar kijken en de minpunten aangeven. Dat klinkt in ieder geval goed! Jullie horen er nog van... ;)
bedankt voor de snelle reacties en zeer goede bruikbare tips! Ik heb me wel aardig verdiept in de auto maar ik ben inderdaad geen expert! Ik had al wel rondgekeken en nagevraagd of ik bij Ekris (bmw dealer in de buurt) de auto op de brug mocht zetten en of een monteur er naar kon kijken. Dit was prima, voor 50 euro zouden ze er meteen naar kijken en de minpunten aangeven. Dat klinkt in ieder geval goed! Jullie horen er nog van... ;)
Ik ben eigenlijk wel op zoek naar een BMW met onderhoudshistorie en NAP. Dan kan ik precies zien wat er met de auto is gebeurd en wat deze gelopen heeft. Bij deze auto waren nog wat vage punten en er was bijna niets bij. Door eerdere slechte ervaringen kijk ik daarom liever verder naar een auto waar ik 100% achter sta.
Nu op zoek naar een 328 (e36 of zelfs E46) of een m3 (E36). Een 328 E36 is amper te koop met historie en NAP dus ik kijk nu ook naar ietsje andere modellen / types! Mocht iemand nog iets weten of hebben... ik hoor het graag ;)
Nu op zoek naar een 328 (e36 of zelfs E46) of een m3 (E36). Een 328 E36 is amper te koop met historie en NAP dus ik kijk nu ook naar ietsje andere modellen / types! Mocht iemand nog iets weten of hebben... ik hoor het graag ;)
ik moet je hellaas bekenen dat er slechts heel weinig modellen zijn uit de e36 serie met volledige NAP en onderhoudshistorie.
Ik zou gewoon zorgen dat als je gaat zoeken
de auto goed klinkt, naar jouw mening goed uitziet en je hem laat keuren bij een garage om zo de eventuele repartie / minputen aan het licht te brengen.
Kan je een paar keer wat geld kosten maar dan heb je achteraf wel wat leuks waar je ook lang mee doet !!!
Ik zou gewoon zorgen dat als je gaat zoeken
de auto goed klinkt, naar jouw mening goed uitziet en je hem laat keuren bij een garage om zo de eventuele repartie / minputen aan het licht te brengen.
Kan je een paar keer wat geld kosten maar dan heb je achteraf wel wat leuks waar je ook lang mee doet !!!
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
Ondertussen een nieuwe wending in het verhaal.. een BMW M3 gevonden met onderhoudshistorie stempels en alles erbij. Mooie zwarte auto, met origenele leren m-stoelen. Ziet er echt goed uit, uit 1995.
Al wel 2 ton gelopen.. is dit een probleem voor zon auto? (mits netjes onderhouden en warm gereden)
En zal het onderhoud veel duurder uitvallen?
Al wel 2 ton gelopen.. is dit een probleem voor zon auto? (mits netjes onderhouden en warm gereden)
En zal het onderhoud veel duurder uitvallen?