BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Motor loopt bij koude motor niet goed

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Adalmijn
Neutraal
Type Auto: Bmw 1

Motor loopt bij koude motor niet goed

Post by Adalmijn »

Hi,

Heb een bmw 1 serie 2006 waar de motor al een tijdje niet goed loopt. Naast het feit dat motor volbaar niet goed loopt ging ook emissie lampje branden. Garage geweest. Heeft bougie vervangen (motor liep op 3 cilinders), diverse reinigers gebruikt in benzine, motorolie ververst etc. lampje uit emissie uit. Injectoren zijn gereinigd en gemeten. Zijn "rommelig" maar alles binnen de marge. Alles is verder uitgelezen kwamen geen bijzonderhedem uit.

motor loopt redelijk. Maar nog niet optimaal.

- 42k op teller. De auto heeft bij vorige eigenaar tijdje stil gestaan 6 mnd. En alleen korte ritten gemaakt. En toen ben ik er in gaan rijden. Niets vervangenf verschoont.
- als ik start bijv s ochtends dan hapert motor. Beetje horterig en stoterig. Na km 10 of 15 min rijden dan is motor warm en lijkt probleem weg. Motor loopt prima
- ik heb het gevoel dat motor niet goed trekt.
- verbruikt veel olie. In mei vervangen. Heb 8.000 km gereden. En nu weer 1 liter erbij gegooid.

- garage denkt om injectoren te vervangen, maar is dat het probleem? En wat zijn de verwachten kosten hiervan
- andere richtting zou katalysator zijn.... Die kapot is. Vervuild omdat deze lang heeft stilgestaan. Naast dit. Wat zijn de kosten hiervan.

Of is het iets anders? Iemand een suggestie?

hj2
1e Versnelling
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: Motor loopt bij koude motor niet goed

Post by hj2 »

Lampje aan: welke code was geregistreerd? Cyl x. misfire with fuel cutoff?

Ik zou eens beginnen met het vervangen van je carterventilatie. Kost de wereld niet. Je injectoren kun je ook ulytasoon laten reinigen. Ook de z.g. injectiereinigers kunnen inderdaad al flinke verbetering geven.

Mijn gevoel zegt dat het probleem eerder ergens anders zit, b.v. klepstoters. Wat is de geschiedenis van de wagen? Veel korte stukjes bij weinig of achterstallig onderhoud? Probeer b.v. eens een kleppenreiniger flush van Forte. Alhoewel dat laatste.... is echt een lapmiddeltje en niet echt een oplossing...

Dannie
Neutraal

Re: Motor loopt bij koude motor niet goed

Post by Dannie »

Ik heb dezelfde auto (116 uit 2006) en die van mij had 33000 gereden en ook alleen maar korte stukken.

Zelf heb ik er destijds heb ik Gas Treatment en Fuel System Cleaner van Forte in de tank gegooid (ik was bang voor vuil afzetting). nu weet ik niet of ik daarmee een probleem voorkomen heb maar had wel het idee dat de motor er rustiger door liep).

Bij de eerste olie wissel heb ik daarna nog Motor Flush en Forté Top End Treatment gebruikt om motor te reinigen (olie word minder warm bij korte stukken en slush kan achter blijven. De eerder genoemde carter ventilatie kan dat volgens mij ook veroorzaken. Tip Zorg ervoor dat je Olie met BMW specificatie (Castrol Edge 5W30) gebruikt want dat is toch wel beter voor je motor
Post Reply

Return to “1 Series”