Page 1 of 1

118D VS 120D

Posted: 14 Sep 2014 14:03
by Elish
Beste mede forumleden,

Na een kort onderzoekje kwam ik er achter dat 118D en 120D de zelfde motor grootte hebben maar wel een behoorlijke verschiel in vermogen. Mijn vraag is, wat is de reden hiervan? Is het de turbo en/of de intercooler of zijn er nog meer details die het verschiel maken?
Hoe maak ik van mijn 118D een 120D??
BTW 118D is al gechipedtuned, dus deze optie valt af :)

alvast bedankt voor jullie advies......

Re: 118D VS 120D

Posted: 14 Sep 2014 16:57
by Raymond64
Het is alleen het motor management, dus chippen zou het zelfde bij een goede tuner moeten betekenen.

Re: 118D VS 120D

Posted: 15 Sep 2014 13:03
by Elish
Raymond64 wrote:Het is alleen het motor management, dus chippen zou het zelfde bij een goede tuner moeten betekenen.
ja, dat klopt, alleen als je een 120D chipt, heb je meer, dan als je een 118D chipt.
Hoe maak ik nou van mijn 118D een 120D om die weer later te tunen van 163PK naar de 200pk?

Re: 118D VS 120D

Posted: 15 Sep 2014 18:04
by Raymond64
Zit verschillen in motor 47 m of 47 n voor of na facelift, het zijn allemaal dezelfde 2.0 motoren.
Allen na facelift 2007 is er meer vermogen uit gehaald, het is toch echt een verhaal van het motormanagement.
Alleen de 123d is een twinturbo

Re: 118D VS 120D

Posted: 15 Sep 2014 18:18
by Raymond64
Oh ja er is wel een verschil in de inspuiters, die zijn groter bij de 120 mits hetvde facelift is.

Re: 118D VS 120D

Posted: 16 Sep 2014 08:52
by Elish
Aller eerste, bedankt voor jullie reacties.

Mijn dilemma is:
1)complete revisie in de zomer en tegen die tijd heft ie wel 270.000 gelopen
2) een 123D blok reviseren en er inlepelen, voor ze ver ik het weet past ie 1 op 1. En er hoeft verder niets aangepast te worden, of heb ik het fout?