dB-Mike wrote:Hele nette compact
Nu nog M onderstel
Daarna ff een motorswap doen uit de E30 M Cabrio (is ook 4 cyl als ik me niet vergis)
Een M42 blok erin? Waarom? Om de 16 kleppen ipv 8? 16 is niet per definitie beter, trekt hooguit iets beter op lagere toeren.
Dit blokje (met pas 140.000 op de teller) blijft er mooi in liggen tot ik hem verkoop. Z'n prestaties zijn goed genoeg voor de Nederlands snelwegen en in Duitsland vind ik 170km/u ook snel zat (wat hij op z'n sloffen haalt).
Ik heb wel eens een keertje voor de gein geroepen om er een M3 blok in te lepelen. Aangezien de motorruimte gelijk is aan een sedan, gaat dat heel makkelijk. De bak, diff en achterbrug van een Z3-M eronder en je hebt een M3 Compact

En ze rijden zo zelfs rond! Er wist het niet, maar er blijken groep B rally auto's zo geprepareerd te zijn 8)
M-onderstel gaat er ook nooit komen. Dat zou inhouden dat hij 30mm verlaagd wordt en dat zal gegarandeerd problemen op gaan leveren met de drempels waar ik over moet bij m'n huis (ik heb nu al eens de grond geraakt

). Als m'n huidige schokdempers op mochten raken, dan komt er een Bilstein B6 onderstel onder (dezelfde als de B8 sportdemper, maar dan normale rijhoogte). Maar op het moment is de wegligging nog erg goed, en vaak zelfs nog stug te noemen.
Sowieso wil ik niet al te veel investeren in dure zaken, want ik verwacht nog maar een jaar of 2 met deze auto te rijden (tot het klokje voor de 2de keer rond gaat), en dan moet er een jongere 3 sedan komen. Tot die tijd wil ik hem gewoon zo mooi mogelijk houden (dus de lm-velgen nog onder handen nemen, m'n voorbumper opnieuw laten spuiten (zit een vrij grote beschadiging links voor, met dank aan een granieten paaltje

) en eventueel de bekleding repareren...). Zo houdt hij z'n waarde het beste vast tenslotte. En met 2 ton is hij dan nog goed verkoopbaar.
Verder wil ik er heel graag een cruise-control in hebben, al was het maar ter preventie van snelheidsboetes.