Page 1 of 1

Een weer een E36 Compact rijder die zich meldt

Posted: 02 Oct 2007 15:27
by DeepBass909
Na de 2 andere BMW-fora, kon deze er ook nog wel bij :p

Ik rij nu bijna een jaar rond in een Diamant schwarz E36 316i Compact uit 1995, met slechts 130.000km's. Hij is voorzien van de volledige originele m-bodykit, inc ///m-badge (op een 316i :wink: ). Er hebben in het jaar dat ik hem heb een paar kleine aanpassingen plaats gevonden, zoals smoke knippers voor en in de zijschermen. Op het programma staan nog nieuwe achterlichten met witte knippers, velgen opnieuw laten coaten en de bekleding van de achterbank repareren/vervangen.
Maar plaatjes zeggen meer dan praatjes, dus:
[ external image ][ external image ]

Posted: 02 Oct 2007 17:50
by webmaster
welkom op ons forum

:P

mooie compact, ziet er nog netjes uit en ook nog een M-pakket ;)

nice

Posted: 02 Oct 2007 18:32
by lexxie
Nette wagen!

Posted: 02 Oct 2007 21:33
by Bmw-Girl
welkom hiero en have fun ..:lol:

Posted: 02 Oct 2007 22:11
by DeepBass909
webmaster wrote:welkom op ons forum

:P

mooie compact, ziet er nog netjes uit en ook nog een M-pakket ;)

nice
Helaas niet het hele m-pakket, maar alleen het optische aan de buitenzijde... Onderstel en interieur zijn nog standaard...

Maar het is een heerlijke wagen om in te rijden, ondanks z'n klein bemeten blok. Al heb ik wel een heel goed excuus om niet als passagier achterin te gaan zitten... Ik pas daar namelijk niet :roll: Maar voorin zit het perfect, en zo hoort het. :D

Posted: 03 Oct 2007 15:48
by arnoldE36
Welkom hiero en mooie compact :D

Posted: 04 Oct 2007 18:33
by Lee
Mooie wagen! 8)
Welkom hier.

Posted: 05 Oct 2007 18:40
by Oelie
Ziet er idd mooi uit. Blij dat de compacts een beetje meer vertegenwoordigd gaan worden.

Posted: 02 Apr 2008 14:17
by DeepBass909

Posted: 03 Apr 2008 11:18
by dB-Mike
Hele nette compact
Nu nog M onderstel
Daarna ff een motorswap doen uit de E30 M Cabrio (is ook 4 cyl als ik me niet vergis)

Posted: 03 Apr 2008 11:32
by DeepBass909
dB-Mike wrote:Hele nette compact
Nu nog M onderstel
Daarna ff een motorswap doen uit de E30 M Cabrio (is ook 4 cyl als ik me niet vergis)
Een M42 blok erin? Waarom? Om de 16 kleppen ipv 8? 16 is niet per definitie beter, trekt hooguit iets beter op lagere toeren.

Dit blokje (met pas 140.000 op de teller) blijft er mooi in liggen tot ik hem verkoop. Z'n prestaties zijn goed genoeg voor de Nederlands snelwegen en in Duitsland vind ik 170km/u ook snel zat (wat hij op z'n sloffen haalt).

Ik heb wel eens een keertje voor de gein geroepen om er een M3 blok in te lepelen. Aangezien de motorruimte gelijk is aan een sedan, gaat dat heel makkelijk. De bak, diff en achterbrug van een Z3-M eronder en je hebt een M3 Compact ;) En ze rijden zo zelfs rond! Er wist het niet, maar er blijken groep B rally auto's zo geprepareerd te zijn 8)

M-onderstel gaat er ook nooit komen. Dat zou inhouden dat hij 30mm verlaagd wordt en dat zal gegarandeerd problemen op gaan leveren met de drempels waar ik over moet bij m'n huis (ik heb nu al eens de grond geraakt :? :roll: ). Als m'n huidige schokdempers op mochten raken, dan komt er een Bilstein B6 onderstel onder (dezelfde als de B8 sportdemper, maar dan normale rijhoogte). Maar op het moment is de wegligging nog erg goed, en vaak zelfs nog stug te noemen.

Sowieso wil ik niet al te veel investeren in dure zaken, want ik verwacht nog maar een jaar of 2 met deze auto te rijden (tot het klokje voor de 2de keer rond gaat), en dan moet er een jongere 3 sedan komen. Tot die tijd wil ik hem gewoon zo mooi mogelijk houden (dus de lm-velgen nog onder handen nemen, m'n voorbumper opnieuw laten spuiten (zit een vrij grote beschadiging links voor, met dank aan een granieten paaltje :roll: ) en eventueel de bekleding repareren...). Zo houdt hij z'n waarde het beste vast tenslotte. En met 2 ton is hij dan nog goed verkoopbaar.

Verder wil ik er heel graag een cruise-control in hebben, al was het maar ter preventie van snelheidsboetes.