BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hulp Gevraagd Voor Info E36 328i Cabrio

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
PJ
Neutraal

Hulp Gevraagd Voor Info E36 328i Cabrio

Post by PJ »

Hoi iedereen,

Ik ben van plan om een E36 328i Cabrio te gaan kopen.
Gelukkig zijn hier mensen die veel meer verstand van die auto hebben dan ik. Want waar moet ik op letten bij de aanschaf? Wat zijn de bekende problemen? Wanneer zou ik de auto absoluut NIET moeten kopen?

Ik heb vernomen dat een automaat af te raden is omdat deze oa veel schijnt te lekken. Weet iemand of dit waar is?

Ik hoor graag je tips en adviezen!

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

hier is een sticky topic over gemaakt in technische vragen.

lees die goed door en je bent goed voorbereid op weg na je eerste bmw :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Ik heb zelf ook een automaat, maar heb gelukkig geen problemen met lekkende olie.

Echter heb ik deze niet bewust gekocht maar ben er toevallig tegenaan gelopen. Liever had ik een handbak, is weer wat pittiger/zuiniger. :lol:

Ik zou hem absoluut niet kopen als de motor rare geluiden maakt, aangezien dat een van de allerkostbaarste onderdelen van een auto is, wil je deze zeker niet vervangen. En let op of de kap geen scheuren vertoont, die zijn ook erg duur om te vervangen.

bmwmotorsportkatwijk
1e Versnelling

Post by bmwmotorsportkatwijk »

kijk ook goed onder je achterbank of daar geen water ligt als daar wel water ligt zou ik hem lekker laten staan want dan is die lek. maatje van mij heeft ook een cabrio en die is zo lek als een natte hoer.
Life is a highway and i wanna ride it all night long

compuonline
1e Versnelling

Post by compuonline »

Ja effe snel wat samen stellen..

Geen tik in het blok
Olie effe controlleren dat het niet te waterig is of vuil is
Goed kijken naar de remschijven effe 1 keer hard op de rem staan effe luisteren of je geen gekraak ofzo hoort
Natuurlijk effe kijken of je geen gekke rookpluipjes heb
Als het kan en mag effe naar je bougies kijken
En inderdaad verder effe kijken op je lekjes roestplekjes dat soort geneuzel.

Succes en hou ons op de hoogte !
BMW - E39

In Search of Angel Eyes

Topic Author
PJ
Neutraal

Post by PJ »

Thanx allemaal dusver!

Ik was uiteraard al beetje gaan neuzen op internet wat er te koop is.
(voorkeur handgeschakelt, kleur zwart/blauw, creme interieur)
Maar tot op heden ben ik niet echt een mooie tegen gekomen nog.
Alleen een gele maar daar vragen ze 13.000 voor. beetje erg veel als de rest allemaal rond de 10.000 zit.

Zag er nog wel 2 bij jet cars in r'dam staan. Maar naar 't schijnt kan je daar beter met een hele grote boog omheen rijden...?!

Tussendoor nog een ander vraagje, heeft 't zin om je 3.28i te chippen?!
Dan gaat 't me nog niet eens zozeer om 't vermogen, maar meer om het verbruik. Iemand ervaring mee?!

compuonline
1e Versnelling

Post by compuonline »

volgens mij ken je het geld beter in je brandstof steken :roll:

Neem aan voor dat geld een E46je ?
BMW - E39

In Search of Angel Eyes

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

tsja cabrio's zijn nu eenmaal duur, maar ze behouden ook langer hun waarde. Als je gaat kijken voor een e30 cabrio die nog netjes uitziet ben je ook al minimaal 2500 euro kwijt.

Chippen voor het verbruik zou ik niet doen, koop dan een kleinere motor, dan ben je ook minder kwijt in de aanschaf.

Ik kan geen autobedrijven buiten de regio limburg, BEHALVE JETCARS, die redden als het ware de auto's van de sloop. Zou daar iig geen auto kopen, je koopt dan gegarandeerd een stukje ellende. :roll:

compuonline
1e Versnelling

Post by compuonline »

Ik denk dat je zelf effe moet afvragen van wil ik voor het uiterlijk of wil ik de BMW power ervaren... Volgens mij wil je beide maar als je snel wil en ook voor een redelijk prijs zou je 1 van die wensen moeten laten vallen ...

Mooie bak met een klein motortjes erin zijn er later genoeg dingen nog voor te verzinnen om hem iets veller temaken ...

Ow ja controleer ook of je elek ramen het goed doen toen ik ging kijken voor een bmw had ik van de 10 bmw 4 autos gezien waarbij dat niet geheel goed ging motortjes zijn vrij prijzig !
BMW - E39

In Search of Angel Eyes

Wendy
Neutraal

Post by Wendy »

Ik zou bij een E36 cabrio ook kijken hoe het achterruitje eruit ziet!
Of er geen scheuren of dergelijke in zitten.
Post Reply

Return to “Algemeen”