BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

116i dd. 2005 storing bij starten door vocht

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Merlins
Neutraal
Posts: 1
Joined: 30 Aug 2020 19:56
Type Auto: BMW 116i E87 dd 2005

116i dd. 2005 storing bij starten door vocht

Post by Merlins »

hallo 1-riders,

Ik heb een vocht-gerelateerd probleem... Tot 2 weken geleden was er altijd water insijpeling die de vloer van de bestuurder
en de passagier achter de bestuurder verzoop. Nadat de garagist alle rubbers had gecontroleerd bleef het probleem bestaan en bleek het de afwateringsbuisjes van het open dak te zijn die verstopt zaten.

Hierdoor startte de beamer enkel bij droog weer.

Nu is dit probleem van de baan en heb ik de wagen goed laten 'uitdrogen', maar als het regent is het terug van dat.
Het contact doet het, de lampjes springen aan, je hoort de nodige kliks maar de motor start niet.

Als je hem duwt en in derde versnelling laat starten is het probleem opgelost, laat je hem vervolgens een uur met de airco
op het warmste draaien zal hij gewoon normaal starten...

Vandaag weeral flinke regenbui, terug hetzelfde... Naar mijn idee zijn er drie mogelijke conflicten:
de kabelboom, de control unit onder het stuur of de zekeringkast achter het handschoenvakje...

Ik kan alles beginnen vervangen, maar dan ben ik een hele hoop geld en tijd kwijt, heeft er soms iemand ervaring/suggesties
waar ik best eerst kan kijken of mee beginnen?

Er is geen vochtinsijpeling meer, maar de vochtigheid verhoogt aanzienlijk als het regent (gemeten), zou dit via de ventilatiegaten/ na vervanging voorruit kunnen zijn en zoja hoe zien jullie dit?

Alle feedback is welkom....
Post Reply

Return to “1 Series”