BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E91 coderen

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
tvdl2000
Neutraal
Posts: 4
Joined: 23 Oct 2011 20:12
Type Auto: E91 330D

E91 coderen

Post by tvdl2000 »

Doordat het grootlicht van mijn bi-xenon problemen gaf (klepjes in lenzen willen niet aangestuurd worden) ben ik langs een bekende doe het zelf garage gegaan en hun uitlees apparaat gepakt (redelijk groot rood kastje kom ff niet op t merk enzo) die dus ook schijnbaar programmeren kan. en dat moest ik ook hebben want had gelezen dat met het uitvoeren van een "steuern_reset_kurzschlussabschaltung" grote kans het dan weer te doen (gelezen op https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1313493)

maar die vond ik dus niet direct, maar kwam wel tegen iets van digitale km teller in digital display, ik dacht MOOI..... die zetten we ook ff aan.... maar dus niet op programmeren gedrukt er na, toen verder gaan kijken zoekend naar de juiste mogelijkheid.

uiteindelijk de juiste gevonden en toen dus ook geselecteerd dat hij een reset van dat gebeuren/module moest doen, en toen op programmeren gedrukt.....en sindsdien werkt mijn tellerbak en diverse verlichting niet meer. ook zijn er allerlei foutmeldingen m.b.t. tijd e.d. in via het uitlezen te vinden. ik denk dat ik hem per ongeluk fout gecodeerd heb. wat moet of kan ik doen om dit te herstellen. en graag ZSM.... heb de auto nodig.

Topic Author
tvdl2000
Neutraal
Posts: 4
Joined: 23 Oct 2011 20:12
Type Auto: E91 330D

Re: E91 coderen

Post by tvdl2000 »

alle problemen zijn opgelost.

de programeer oepsie bleek dat de zekering er uit was geknald van tellerbak/obd poort (5A)

zekering vervangen en OBD poort en communicatie e.d. werkt allemaal weer.

toen bij de doe het zelf garage langs en die vermeldde dat de kabel van hun apparaat niet goed meer was en regelmatig de zekering liet ploffen.

dus naar een andere bevriende die zelfde idee apparaat had en daar de kurzschlussabschaltung reset gegeven.. en VOILA.... grootlicht werkt weer naar behoren.

Topic Author
tvdl2000
Neutraal
Posts: 4
Joined: 23 Oct 2011 20:12
Type Auto: E91 330D

Re: E91 coderen

Post by tvdl2000 »

p.s. als het APK keurings station zegt vervang anders ff je lampen want grootlicht werkt niet.... ik tegen die vent toen al gezegd, er zit geen bewegend deel in de xenon lampje/peertje zelf, en al had het dat wel dan had het alsnog onwaarschijnlijk geweest dat het zelfde euvel bij beide lampen tegelijk is gedaan. en ook helpt het neit als meneer de apk station dan terug krabbelt en zegt nee ik bedoelde de hele unit beide kanten (+/- 1000 euro voor een grootlicht.....)

eerlijk waar wat een kneus de APK station. Daar ga ik dus NOOIT meer heen.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”