BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Toeren blijven hangen op 1500

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
NielsD
Neutraal
Posts: 1
Joined: 13 May 2023 11:38
Type Auto: E36 318is "96

Toeren blijven hangen op 1500

Post by NielsD »

Mijn auto (E36 318is M44b19 1996) blijft sinds kort op de 1500 toeren hangen, dit doet hij niet altijd, en de omstandigheden(zoals buitentemp, motor temp, AC) lijken niet uit te maken. Dit gebeurt vaak als ik stil ga staan en de koppeling indruk, of in z'n neutraal zet. Maar ook als ik het in de versnelling laat afremmen begint hij met "trekken" rond de 1500 toeren. Ik had iets gelezen over een Disa flap, verder geen idee of dit het probleem zou kunnen zijn. Ook heb ik het gevoel dat er minder kracht aanwezig is, vooral in de lage toeren.

Ook heb ik een probleem met de stuurbekrachtiging. Als ik een scherpe bocht maak begint de auto te kreunen. Dit geluid blijft dan de hele reis, en als ik na een tijdje de auto start is het weg. Het gekreun gaat mee met de toeren, dus vermoed iets met de pomp.

Er zit een sport luchtfilter op waardoor de locatie van de temperatuur sensor is verdwenen. Deze heb ik dicht bij het sportfilter geplaatst.

Ik hoor graag wat jullie kijk is op mijn BMW met problemen
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”