BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Motor start niet meer op wanneer de motor warm is

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
randybink
Neutraal
Posts: 2
Joined: 10 Oct 2013 15:50
Type Auto: 318i e90 bussines line

Motor start niet meer op wanneer de motor warm is

Post by randybink »

Aangenaam,

Onlangs heb ik een bmw 318i e90 uit 2008 aangeschaft.
En wanneer ik de auto koud start dan start hij prima op en rijdt hij verder perfect.
Maar wanneer ik de auto uitzet na een tijdje gereden te hebben om b.v. te tanken.
Of iig wanneer de motor warm is dan start hij niet meer op. Je hoort wel de startmotor aanslaan maar hij gaat niet door.
Wanneer de motor is afgekoeld dan start hij weer normaal op.

Enig idee wat waar dit probleem vandaan zou kunnen komen. Of iemand die hetzelfde heeft ervaren ?
Ik heb inmiddels wat forums afgelezen en begin mij zorgen te maken omdat ik posts tegen kom van mensen die er al heel lang mee worstelen om de oorzaak van het probleem te vinden. Bij het uitlezen komen er ook geen error codes naar boven.

Alle hulp is welkom

wim t
Neutraal
Posts: 4
Joined: 22 Feb 2019 09:31
Type Auto: bmw 318i E90
Age: 53

Re: Motor start niet meer op wanneer de motor warm is

Post by wim t »

Wanneer je E10 benzine gebruikt kunnen de injectoren defect raken. Erg veel automotoren kunnen niet tegen langdurig E10 tanken.
De mogelijke oplossing is om bij je garage te vragen om injector reiniger aan je benzine toe te voegen en in vervolg geen E10 meer te gebruiken. Bij mijn bmw e90 318i heeft dit het door jou beschreven probleem verholpen.
Alleen het middel dat je via je garage kan laten toevoegen helpt. Middeltjes die je bij een auto speciaalzaak of internet koopt helpen niet. Je hebt wat sterker middel nodig.
Jou garagist weet hier hoogst waarschijnlijk ook wel van. Het is namelijk een veel voorkomend probleem bij veel motoren en automerken.

bmweetje3
Neutraal
Posts: 4
Joined: 07 Aug 2023 09:48
Type Auto: E61 545

Re: Motor start niet meer op wanneer de motor warm is

Post by bmweetje3 »

inmiddels opgelost?
Zoja zou netjes zijn dat te vermelden natuurlijk.
Nog niet opgelost? Hoe is er uit gelezen? Krukas sensor kan een oorzaak zijn.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”