BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw 330e 2020 hybride rijden tot 50kmh

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
ozzyakp
Neutraal
Posts: 1
Joined: 31 May 2023 18:13
Type Auto: 330e 2020

Bmw 330e 2020 hybride rijden tot 50kmh

Post by ozzyakp »

Beste allemaal,

Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van mijn BMW 330e. Ik ben geïnteresseerd in de hybride rijfuncties en heb een vraag hierover. Wanneer de accu volledig is opgeladen en ik in een stedelijke omgeving rijd, blijft de auto alleen in de elektromodus rijden. Hierdoor raakt de accu snel leeg na ongeveer 30 kilometer rijden. Ik moet flink het gaspedaal intrappen om de verbrandingsmotor te laten starten. Echter, bij mijn vorige auto, de Toyota Yaris hybride (geen plug-in), begon de elektromotor te werken totdat een bepaalde snelheid werd bereikt (25 km/u). Ik verwachtte een vergelijkbare ervaring in mijn BMW, maar deze blijft op elektrisch rijden, zelfs als ik 80 km/u rij.

Ik heb opgemerkt dat als ik de batterijcontrole(battery control) op 30% instel en de accu meer dan 30% is, de auto wel op de verbrandingsmotor rijdt na 25 km/u. Op deze manier maak ik gebruik van beide motoren en zorg ik ervoor dat de elektromotor bij lagere snelheden werkt. Ik weet niet zeker of dit extra verbruik met zich meebrengt en of dit de bedoeling is van deze functie. Iemand enige ervaring mee?

Mvg,
Jacob
Post Reply

Return to “2019+ (G20)”