Hallo,
Ik heb een BMW 116i uit 2012 (F20) waarbij de actuator van de turbo niet helemaal optimaal meer werkt. Na veel speurwerk ben ik erachter gekomen dat de actuator blijft hangen in de open positie, dus bouwde mijn turbo geen druk meer op. Ik heb daarvoor ook de leidingen van de vacuümpomp en inlaat eraf gehaald om te checken of deze lekkage vertoonden, dit was niet het geval. Ik zou naar huis rijden met het idee dat ik een nieuwe actuator nodig heb, maar toen bleek opeens dat de actuator in de gesloten positie stond, ik had weer turbo druk. De volgende ochtend zou ik weer wegrijden en stond de actuator weer vast in de open positie. De vacuüm leiding naar de actuator eraf gehaald en erop gezet, deed niks, maar toen ik de slang van de vacuümpomp eraf haalde en er weer op zette, bewoog de actuator weer. Nu is mijn vraag, hoe kan dit en wat is stuk? Creëert de vacuümpomp niet genoeg vacuüm of is de actuator lek of eventueel iets anders? Graag hoor ik van jullie
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Turbo actuator
Moderator: Moderator Team