Hallo, Ik ben nieuw op het forum en heb het volgende probleem.
Ik heb de motor van mijn X5 vervangen omdat deze ernstiger slijtage van 2 cilinderwanden vertoonde en ik het daarom beter vond de motor te vervangen door een exemplaar met behoorlijk minder kilometers.
Het gaat om een M54B30 blok.
Ik heb een gebruikt blok gekocht en helemaal kaal gemaakt waarna ik alle aanbouwdelen en sensoren van mijn oude motor overgezet heb en uiteraard alle kettingen, tandwielen, filters ed vervangen.
Ik heb ook de Vanos gereviseerd.
Het blok weer ingebouwd en alles weer aangesloten.
Het probleem is het volgende.
Als ik start slaat de motor netjes aan en loopt dan +/- 1 a 2 seconden goed en stort dan in, pruttelt soms wat, en slaat dan af. Als ik wat pompend gas geef blijfdt 'ie wel lopen maar heel onregelmatig en rouw.
Ik heb de foutcodes uitgelezen en die gaf aan: 103 VANOS ERROR en iets met de lambda.
Heeft iemand een idee waar het mis gaat?
kan het zo zijn dat de timing niet goed is of zie ik iets over het hoofd?
Ik hoor graag wat ik nog kan ondernemen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
X5 e53 motor slaat direct af na start
Moderator: Moderator Team