BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW420 accu leeg, vervolgens na starten geen touren

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Deleted User 13814

BMW420 accu leeg, vervolgens na starten geen touren

Post by Deleted User 13814 »

Hallo,
na 4 maanden stilstand wilde ik mijn BMW420i starten. Ik zag al dat het dashboard lampje niet brandde, sleutel niet reageerde, en starten deed ie niet. We hebben startkabels aangesloten op de punten onder de motorkap zoals aangegeven in de handleiding. De accu zelf heb ik nog niet gezien, deze blijkt ergens achterin weggewerkt te zitten en daarvoor is wat sleutelwerk nodig om erbij te komen. Na een minuut of 10 opladen een paar keer geprobeerd de auto te starten, maar behalve dat het alarm af ging gebeurde er niks. Ook had ik nu een additioneel probleem, want bij het openen van de deur was wel het raam een stukje gezakt (systeem zonder deurlijst), maar vervolgens ging deze niet meer omhoog.

Vervolgens geprobeerd om twee verschillende druppelladers aan te sluiten op dezelfde punten onder de motorkap. De eerste geeft een error bij selectie van 12 V. De tweede geeft ook alleen de mogelijkheid om 6V modus te selecteren. Ook bij doormeten met de multimeter ligt de spanning steeds tussen de 5 en 7 V. Echter weet ik toch vrij zeker dat er gewoon een 12 V accu in ligt. Ook meteen even de druppelladers op een andere auto geprobeerd, en deze functioneren dan zoals zou moeten. Dus het zit niet in de druppelladers.

Ten derde nogmaals weer poging met de startkabels en uiteindelijk na een tijdlang laden en de donorauto op hoge touren te houden wilde mijn BMW starten.

Ik wilde er vervolgens een stukje mee gaan rijden om op te laden. Echter, als ik gas geef maakt de auto geen touren, versnelt niet en schakelt niet op. Hij blijft een beetje op zo'n 10 km/h doorpuffen.

Uiteindelijk de auto weer op de oprit. Alle deuren dicht gehouden zodat de ramen dicht bleven, kofferbak open, en ben na het uitzetten van de auto via de kofferbak eruit geklommen. Was maar goed ook, want onmiddelijk was er elektronisch geen enkele actie.

Wie zou mij kunnen helpen? Ik wil best proberen de accu langer te laden, maar hoe? Druppelladers schijnen niet te werken. En vervolgens, wat zou het mankement kunnen zijn waardoor de auto na starten geen reactie geeft op het gaspedaal?

Lang verhaal, hopelijk voldoende duidelijk en details. Bij voorbaat bedankt.
Post Reply

Return to “Algemeen”