De E36 Compact die ik nu een jaartje heb, heeft een klein probleempje met de uitlijning.
Ik kwam er onlangs achter dat m'n linker achterwiel scheef afslijt. Maar dat is ook de enige die scheef gaat, de andere 3 zijn wel vlak. Hij trekt ook niet, maar rijdt netjes recht.
Nu is het zo dat aan de achteras van een 316i compact niks afgesteld kan worden wat betreft uitlijning...
Wie kan me een beetje op weg helpen wat dit zou kunnen veroorzaken en hoe het op te lossen is?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
[E36 Compact] scheef afslijten van 1 band
Moderator: Moderator Team
-
DeepBass909
- 1e Versnelling
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
controleer eens of de rubber bussen in de draagarmen geen speling hebben.
ook kan de vulcanisatie losgelaten hebben waardoor het binnenste metalen gedeelte los van het rubber is gekomen.
en meet eens de lengte van de wielbasis en de lengte van de draagarmen tov de carosserie.
ook kan de vulcanisatie losgelaten hebben waardoor het binnenste metalen gedeelte los van het rubber is gekomen.
en meet eens de lengte van de wielbasis en de lengte van de draagarmen tov de carosserie.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
-
DeepBass909
- 1e Versnelling
@Beat
Voor zover ik na kan gaan is deze auto niet verlaagd en zit er een standaard BMW onderstel onder. Er is alleen een stabilisatiestang achter gemonteerd (zat er bij aankoop niet onder), maar die mag geen invloed hebben op de bandenslijtage.
@ronald 2002
Ik zal hem eerdaags eens op de krik zetten om dat te controleren.
Ik snap alleen je opmerking niet helemaal met het nameten. De wielbasis controleren snap ik nog, maar hoe bedoel je de lengte van de draagarmen tov de carrosserie?
Voor zover ik na kan gaan is deze auto niet verlaagd en zit er een standaard BMW onderstel onder. Er is alleen een stabilisatiestang achter gemonteerd (zat er bij aankoop niet onder), maar die mag geen invloed hebben op de bandenslijtage.
@ronald 2002
Ik zal hem eerdaags eens op de krik zetten om dat te controleren.
Ik snap alleen je opmerking niet helemaal met het nameten. De wielbasis controleren snap ik nog, maar hoe bedoel je de lengte van de draagarmen tov de carrosserie?
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
-
DeepBass909
- 1e Versnelling
Maar ik snap nog steeds niet wat je nou bedoeld met "en de lengte van de draagarmen tov de carosserie." Tussen welke punten moet ik nou meten?ronald 2002 wrote:als er een draagarm krom gereden is kun je de lengte controleren tussen links en rechts.
even driftend stoeprandje raken en is een draagarmpje zou krom.
heb ik nog nooit gehad![]()
heb nu wel dat de achterbanden harder slijten dan voor 8) maar dat is een M3 kwaaltje