BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

heel veel vocht

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
greenthellic
Neutraal

heel veel vocht

Post by greenthellic »

hallo ik heb ff een vraagje !

voor!? bij de bestuurders kant. onder de pedalen en stoel is de bekleding klets nat :(

ik heb de bodum al naargekeken maar kan daar niks vinden. hebben jullie misschien enig idee waar het anders weg kan komen. een stukje van me raamrubber is ook wat los maar als ik daar kijk loopt het niet in de zelfde lijn naar beneden maar ik weet het niet ?? \
maar als je in de mat drukt kom het er als een fontijn uitlopen dus vindt het niet echt een fijn gevoel. maar de bodum is punt gaaf dus daar denk ik niet dat het weg komt zou iemand mij wat kunnen laten weten,

mvg ruben

het gaat hier om een e36 coupe
bmw can makes you smile's

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Dat het niet in dezelfde lijn naar beneden loopt dat zegt niks.

Toen mijn voorruit vervangen was, leek het alsof het 100% sloot met de gummi', maar na de voorruit wissel was het ook een zwembad in de auto, vooral na een wasstraat. :(

Dus ligt gegarandeerd aan de afdichting op je raam. Het water kan via het chassis of zelfs bedrading naar onder lopen. Ik zou het maar gauw de rubbers laten vervangen.

Het kan zelfs zo zijn dat als je links een stukje rubber mist dat dan rechts alles nog nat wordt.

///Ramon
1e Versnelling

Post by ///Ramon »

veel voorkomend probleem is de waterafvoer..
zit vaak verstopt met blaadjes en dat soort shit..
daardoor loopt hij over..en sijpelt alles naar binnen..

ff nakijken dus.. wie weet ligt hier je probleem.
Bad Boyzz, Bad Toyzz
[ external image ]

RH
Neutraal

Post by RH »

Mijn e46 heeft ook last gehad van zeer natte bekleding onder de pedalen (staat ook op dit forum). Het bleek dat het kunststof wat in de deur zit (achter de bekleding) aan de onderkant niet goed was vast gekit. Het water wat (onvermijdelijk) langs de zijruit in het portier liep kwam hierdoor in de auto en liep zo naar beneden richting de pedalen. Aangezien de deurbekleding gemakkelijk is te verwijderen en weer te monteren, zou ik hier even naar kijken.

Succes.

zopan
Neutraal

Post by zopan »

ik heb het zelfde probleem er lag zeker 2 centimeter water heb mijn komplete interieur er uit gehaald zelfs het tapijt en nu zie ik dat het helemaal van boven komt achter het stuur

maar waar precie het naar binnen komt is niet te zien weten jullie al wat

Steppie_Coupe
Neutraal

Post by Steppie_Coupe »

Kijk in de motorruimte eens bij je brandschot, daar zitten links en rechts 2 tuitjes, die aan het eind soort van dicht zitten, deze zitten zeer waarschijnlijk vol met blaadjes en andere troep.

Je trekt ze er zo af, goed schoonmaken terugplaatsen en je bent van het probleem af.

zopan
Neutraal

Post by zopan »

denk dat dit het probleem was zat wel wat troep in de maar als hij zeg maar overstroomt waar loop het dan de auto binnen want dat snap ik niet helemaal

Ouwe
Neutraal

Post by Ouwe »

ik heb onder de vloerbekleding achter (zag ik toen ik dit een beetje optilde om daar te stofzuigen) allemaal kleine druppeltjes zitten...? :?
318IS

Steppie_Coupe
Neutraal

Post by Steppie_Coupe »

Waar het binnenkomt is mij ook niet helemaal duidelijk, maar logisch gezien moet het uit de buurt van de ventilatie inlaat komen.

Grote kans dat je DME ook volgelopen is.

De zit in de motorkamer achter de accubak (4cil) bij 6 cil achter de plus terminal.

zopan
Neutraal

Post by zopan »

dme wat is dat bedoel je de computer denk niet dat het nat is geworden daar is geen water gekomen
auto stond zeg maar overdreven scheef daarom was de bestuurders kan zijk nat en niet de bij rijders kant ook zat het gaatje verstopt aan die kant en niet aan de bij rijders kant

wel toevaliig een maat van mij heefd ook een e36 en gewoon het zelfde probleem alles door weekt en ja hoor afoer helemaal vol met bagger en blaatjes en noem maar op

Steppie_Coupe
Neutraal

Post by Steppie_Coupe »

Ik ken t, heb de ellende ook gehad met me vorige E36, zaten beide pijpjes vol met troep, complete auto volgelopen, dme naar de kloten.

Dme vervangen, vloerbedekking vervangen en buisjes schoongemaakt, toen was ie weer helemaal op en toppie.

zopan
Neutraal

Post by zopan »

vloer bedekking gereinigt met een apparaat
nu wachten tot het bekleding onder mijn dachbord droog is kan er niet uit want zit zo een beetje alle bedrading op vast en dan maar weer in me kaar zetten
Locked

Return to “Archief”