Page 1 of 1

Aankoop hulp BMW 318 TDS touring 1996

Posted: 12 Jan 2008 00:26
by salgra
Hallo Bmw Bezitters,

Ik ben vandaag gaan kijken voor een bmw. ivm de brandstof prijzen een 318 tds.

De auto was een nette strakke auto maar wel met 280.000.KM op de klok.
Alles aan de auto is in orde en werkt goed ook stuurt hij zonder speling.
De remmen zijn Fantastisch! ABS werkt goed.

Nou heb ik een groote vraag. De bmw was echt heel erg traag. ook qua top snelheid volgens autoweek.nl ( http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 9&cache=no )

Moet de wagen 180 lopen. ik had in z'n vier hooguit 140 en in z'n 5 145.
De acceleratie was een drama volgas en flink doortrekken om uberhaubt mee te komen.

Verder stonk de auto af en toe naar diezel. Wat mij ook opviel is dat bij 120 km/h 5e versnelling bij volgas geven ( er bijna niks gebeurt ) en dat het verbruik steeg naar slecht 11 liter per 100 Km/h.
Dit alles komt niet overeen met wat ik hier in dit filmpje zie.
Die gaat bij volgas naar 15 liter per 100 Km/h en trek redelijk door tot 180

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=3

Nou deed de koppeling het goed en soepel maar pas op z'n laatste stukje. Ik denk dus dat deze bijna is versleten. hoeveel werk is het vervangen en wat zou dat ongeveer kosten?

Ik hoop dat jullie mij snel willen helpen.

Met vriendelijke groeten en hopelijk toekomstig bmw rijder,

Scott

Posted: 12 Jan 2008 00:28
by salgra
Oh ja voor ik het vergeet. de Motor liep trouwens mooi en rustig geen gekke geluiden of andere zaken. ook geen rook.

Posted: 12 Jan 2008 09:47
by bimmer
Klinkt mij als achterstallig onderhoud. Nieuwe koppeling en dan nog eens groot onderhoud aan de auto. Denk dat je gauw tussen de 1500 en 2000 kwijt bent. Maar kan ook nog zijn dat de turbo niet goed werkt en dan ben je helemaal duur uit.

Posted: 14 Jan 2008 09:59
by Mikey
idd

zelf zal het idd achterstallig onderhoud zijn / beetje slecht mee om gegaan.

Hierdoor zou het wel eens goed kunnen zijn dat je turbo niet meer bepaald goed werkt. dit zou namelijk het snelheids verschil en het optrekken verklaren.

en dit kan nog wel flink wat gaan kosten...

turbo!!!

Posted: 15 Jan 2008 17:10
by BMW POWER70
hallo allemaal ,

je probleem is volgens mij je turbo want zo iets heeft een kennis van mij ook gehad en die had het vervangen en deed hij het weer goed dus ik denk je turbo een 318 tds is een sterk motortje maar hij telt maar 1665cc daarom is hij ook niet zo vlot dat is het helft van zijn broer de 325tds

tip!!!!!
en voor de km stand heb ik nog een trucje je moet je knop van je km regelaar die tussen de klokken zit (weet ff niet hoe dat ding heet) :oops:
10 seconden ingedrukt houden en je contact slot op stand 2 dan zie je het echt km stand !!!!!

Posted: 15 Jan 2008 17:45
by jeust
10 seconden ingedrukt houden en je contact slot op stand 2 dan zie je het echt km stand !!!!!
Is onzin!

Posted: 15 Jan 2008 21:05
by salgra
Goeden avond allemaal ik heb de BMW 318 tds inmiddels gekocht. Met het probleempje.
De auto is behoorlijk traag en dat is lastig. nu heb ik er een keer of 10 in gereden lang en kort. en gisteren avond deed ie het opeens goed hij haalde ook zn verbruik van 16 L op 100 KM in zn 5. wat een verschil !!! heerlijk wat een lekkere auto.
Maar de keer erna dat ik reed ( net) doet hij het weer langzaam en haalt ie ook zn verbuik niet.
Het kan dus niet de turbo zijn want die deed het even goed. ( een half uurtje.) en hij liep toen ook zo 180 nu kom ik niet boven 140.
Nou blijkt dat verstuiver vier met de sensor lekt. zou de motor hierdoor langzaam zijn ? Maar hoe kan het dat ie het een half uurtje uitstekend heeft gedaan?

Groet scott.

onzin?

Posted: 18 Jan 2008 16:51
by BMW POWER70
hallo allemaal,

mijn heer jeust ik heb het zelf geprobeerd dus ik weet niet wat je zegt moet jij het beter weten dan ik ofzo als ik het zelf heb geprobeerd?

Dus praat maar beter niet!

Posted: 18 Jan 2008 17:52
by Sebas
Komkom, niet raar gaan doen nu.
Er zijn twee verschillende kilometerstanden uit de auto te halen.
De een zit in de eprom, de ander opgeslagen in de digitale km teller (op je dashboard dus).
Als het dashboard aan gaaft dat je 1 ton hebt gereden kan het zijn dat je eprom aangeeft dat de auto 3 ton heeft gedraaid.
Een dashboard vervangen is nl. heel makkelijk en aantrekkelijk...soms.
Dus ik persoonlijk zou niet af gaan op de gegevens aangeduidt op je dash.
Overigens is er aan de andere teller ook nog wel wat te doen, maar dat brengt mensen op slechte ideeen hehe :evil: .
In ieder geval, om ff op het onderwerp terug te komen:
Ja, als je injector lekt is dat slecht voor je motor, maar het verschil in snelheid en optrekken zoals jij beschrijft is mijns inziens wel errug groot.
Maar vervangen moet je sowiezo dus kijk dan weer.
Niet opgelost?
Toch turbo na laten kijken, ook handig om ff de compressie van de motor te meten (heel simper, er snel, niet duur, en zegt veel over de gezondheid).
Ben benieuwd...