BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Audio installaties BMW E36

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Kennethk
Neutraal

Audio installaties BMW E36

Post by Kennethk »

Morguh heren,

ik ben met een audio installatie bezig voor mijn E36,alleen ik stuitte meteen op het probleem 'hoedeplank-speakers',er word namelijk beweerd dat het bij de E36 erg moeilijk is deze te plaatsen,is het mogelijk om het staal weg te snijden en zo de hoedeplank aan te passen? Of hebben jullie andere tips hoe ik dit probleem kan oplossen,misschien door een adres waar je audio-installaties kan halen die custom zijn voor de E36,en dan bedoel ik hoedeplank speakers. Thanx

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Als je de originele speakers wilt vervangen door bredere,zwaardere speakers, dan zul je inderdaad in het metaal moeten gaan zagen/flexen.
Ik heb de originele speakers erin gelaten en een subwoofer in de koffer gelegd voor extra bass. Geeft een mooi geluid zo. Je kunt andere speakers kopen in het formaat van de originele speakers. Echter zijn deze erg duur als je ze met wat vermogen koopt en de kans is dan groot dat de opliggende tweeter het stalenrooster raakt.

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Ik heb in mijn huidige E36 de originele speakers vervangen voor ovale speakers, je hebt hier allen 2 verloop delen voor nodig om deze er in te krijgen dus hoef je niet moeilijk te zagen en dergelijk.

Tevens moet je rekening houden dat het metaal onder de hoedenplank er niet voor niets zit. 8)
Bmw ///M

Robinadriaensen
1e Versnelling

Post by Robinadriaensen »

ik heb de achterspeakers vervangen,
er hangen nu 9x6" speakertjes met boutjes van ongeveer 5 cm onder de hoedenplank.
zo kan het geluid van de sub daar tussendoor de auto in.
en heb je toch veel hooge tonen van achteren
Groeten Robin

[ external image ]

Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro

Topic Author
Kennethk
Neutraal

Post by Kennethk »

Beste Gert-jan,

hoe bedoel je 'verloopstukjes'?? ik wil namelijk graag ovale speakers achterin hebben,alleen ik dacht dat je dat niet kon zonder in het metaal te gaan zitten zagen,hoe zien die dingen eruit en waar kun je die kopen?

@ Ikke,

Ik heb dus nieuwe boxen gehaald van meer vermogen,maar is het wel een lekker geluidje dan zonder versterker e.d.? want ik ga ervan uit dat je geen versterker ertussen hebt.

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

nouja adapters zodat je 6x9" kan plaatsen.

die adapters zet je in de huidige opening en daar zet je dus je 6x9" speakers in en tadaa!!!

is 10x beter dan wat gaan zagen en boren e.d.

je hoeft niets aan te passen en de adapaters zijn niet zo duur..

Bij BSW kan je een complete set krijgen voor bmw

( hun doen alleen maar bmw sound upgrades )
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Kennethk

Ik bedoel inderdaad de adapterplaten voor de 6x9'' speakers, deze hebben aan 1 zijde de bevestigingspunten van de originele speakers en aan de andere zijde de 6x9'' bevestiging. Het voordeel is dat je door het verloop ook meer ruimte krijgt en je dus ook geen zorgen hoeft te maken over je afdekkapjes op je hoedenplank.
Bmw ///M

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

ps. verder...

nouja ligt eraan wat jij een lekker geluidje vind zonder versterker...
En wat je huidige HeadUnit kan leveren...

Ya Know.....
It Is What It Is

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Ik had in mijn oude bmw (3serie) ovale speakers achter.Verder had ik een versterker met 2 subs erop aangesloten, maar niet op de achter speakers. Deze waren rechtstreeks aangesloten op de radio, de radio was gewoon 4x50W. Word huidig ook weer in mijn 328 ingebouwd maar moest de boel een beetje verbouwd worden omdat ik wat meer ruimte wil overhouden en meer geluid wil :D De subs stonden eerst tegen de achterbank aan en stonden dus gericht op de achterklep, nu word er 1 rechts en 1 links geplaatst, zit er nu 1 in en klinkt al bijna net zogoed als dat er eerder 2 inzaten dus ben benieuwd wat ie gaat doen alsde 2e erin zit :lol:
Bmw ///M

Topic Author
Kennethk
Neutraal

Post by Kennethk »

Ik heb BSW gezocht op internet,klopt het dat dit een buitenlands bedrijf is? Is er geen bedrijf in Ned. die deze dingen kan leveren? Het is wel een goede oplossing,waar ik zekers ff meer van wil weten,bedankt heren!

Topic Author
Kennethk
Neutraal

Post by Kennethk »

Heren ik heb het gevonden,bij www.pimtensen.nl hadden ze ze op voorraad,mag ik jullie hartelijk danken voor de tips!!

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Mooi, succes met het erin zetten. Niet dat dat moeilijk is.... En veel audio plezier!
Bmw ///M

denniswpels
1e Versnelling

Post by denniswpels »

Ik heb er ook "adapters" in zitten. Deze passen precies in het oude ronde gat en je kan er zo ovale speakers in schroeven. Geen gezaag in je BMW alsjeblieft!!!!!
E46 318i Touring

PetervanN
Neutraal

Post by PetervanN »

denniswpels wrote:Ik heb er ook "adapters" in zitten. Deze passen precies in het oude ronde gat en je kan er zo ovale speakers in schroeven. Geen gezaag in je BMW alsjeblieft!!!!!
Maar waarom dan wel van die lompe installaties in je auto bouwen? Zou je dan zo'n hekel aan je auto hebben dat je hem niet wil horen? Koop ik nou een BMW omdat ik het juist wel of niet snap, want ik vind harde muziek in dat ding namelijk geen r**t aan...

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

het hoeft niet hard he !

ik heb bijvoorbeeld een hele goeie subwoofer in de kofferbak ( los dus binnen 30 sec = volle kofferbak ruimte beschikbaar )
en deze kan heel hard...

maar het gaat mij om de geluidskwaliteit ( ik heb dus ook een dobly digital HU ) en de originele speakers van bmw ( goed afgesteld )

je kan zeggen wat je wilt, maar de kwaliteit is er...

Hoe hard het kan of klinkt ??? ( i dunno, draai m nooit hard :wink: )

maar goed dat is voor mij dan.... hoe het voor de rest is weet ik natuurlijk niet.
Voor mij is het kwaliteit boven nja... hoe hard eigenlijk....

Ya Know.....
It Is What It Is

Locked

Return to “Archief”