BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Stoel verstelling kapot

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Ouwe
Neutraal

Stoel verstelling kapot

Post by Ouwe »

Beste Mensen,

Bij mn coupe uit '98 werkt het voorste hendeltje in de stoel bij de bestuurderskant en passagierskant niet.

http://byfiles.storage.live.com/y1paCCe ... 95NAzAQrYI

http://byfiles.storage.live.com/y1paCCe ... khdvmfgT2M

De draad spant zich nog aan en aan de achterkant beweegt een metalen plaatje die aan de draad vast zit, dit draait een beetje maar verder gebeurt er niets.

Iemand enig idee hoe dit hoort te werken of waar je zoiets kunt laten maken?
318IS

Rajamoffin
Neutraal
Type Auto: 318is Coupe M44

Re: Stoel verstelling kapot

Post by Rajamoffin »

Ouwe wrote:Beste Mensen,

Bij mn coupe uit '98 werkt het voorste hendeltje in de stoel bij de bestuurderskant en passagierskant niet.

http://byfiles.storage.live.com/y1paCCe ... 95NAzAQrYI

http://byfiles.storage.live.com/y1paCCe ... khdvmfgT2M

De draad spant zich nog aan en aan de achterkant beweegt een metalen plaatje die aan de draad vast zit, dit draait een beetje maar verder gebeurt er niets.

Iemand enig idee hoe dit hoort te werken of waar je zoiets kunt laten maken?
koop een nieuwe stoel
sloopstoel
bekleed het en klaar.
geen gezeik tenminste

maarja zo zou ik het doen
E36 318is Coupe 1996 M44 1.9L 143pk Facelift Versie

[ external image ]

Topic Author
Ouwe
Neutraal

Post by Ouwe »

koop een nieuwe stoel
sloopstoel
bekleed het en klaar.
geen gezeik tenminste
maarja zo zou ik het doen

Bedankt voor de reactie, het is wel een erg voor de hand liggende oplossing. Het omzetten van de bekleding duurt ongeveer net zo lang als dit mechanisme wat niet werkt te vervangen schat ik.

Ga je de stoel vervangen zit je met een sloopstoel die met een beetje pech uit '92 komt en het dus ook ieder moment kan begeven. De stoel die ik nu heb hoort orgineel bij de auto en komt uit '98.

Er zit ook verwarming in de stoel en verder heeft ie geen krassen of andere beschadegingen dus ik zet er liever niet meteen een sloopstoel erin omdat een hendeltje niet werkt.

Nogmaals, weet iemand hoe dit mechanisme hoort te werken??
318IS

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

hehe idd...

besides... als je ook verwarming e.d. moet zoeken op de sloop in een sloopstoel ben je volgens mij nog langer ana zoeken dan dat je wilt...
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

DeepBass909
1e Versnelling

Post by DeepBass909 »

De vergrendeling zit heel simpel in elkaar. Aan beide kanten zit een gebogen plaatje dat in gleufjes van de rails schiet. Bij het aantrekken van de hendel, trek je deze plaatjes los en kunnen de rails schuiven. Ik kan niet helemaal duidelijk lezen en zien of beide plaatjes bewegen of dat het er maar 1 is. Het kan zijn dat door gebruik en belasting er een paar bramen op die plaatjes zijn ontstaan, waardoor ze nu klemmen. Dit herstellen is een lastige klus, maar wel haalbaar lijkt mij.
Gaan beide plaatjes wel helemaal los, dan zou de rails gewoon moeten kunnen schuiven. Lukt dat niet, dan wordt hij door iets (waarschijnlijk vuil) geblokkeerd. Inspuiten met WD-40 kan dan weleens wonderen doen.

Overigens is stoelverwarming geen probleem als je op de sloop een andere stoel haalt. De zittingen zijn vrij gemakkelijk over te zetten. Bij mijn E36 compact kostte mij dat wel 8x 6 cent aan nieuwe klemmen (deze moet je echt kapot maken, anders krijg je de zitting niet los). Je kan dan je eigen bekleding zo overzetten op het andere frame.

Topic Author
Ouwe
Neutraal

Post by Ouwe »

Bedankt voor je uitleg :D , er beweegd idd maar 1 plaatje. Dat is die wat direct achter de veer is bevestigd, het mechanisme waar deze tegenaankomt beweegd niet mee.

Ik heb de stoel helaas weer kapot terug moeten plaatsen wegens plaats gebrek en het slechte weer.

Zodra ik weer de mogelijkheid heb zal ik de stoel er weer uithalen en dit mechanisme eens goed controleren op wat je zegt. En wat extra foto's erbij zetten.
318IS

Topic Author
Ouwe
Neutraal

Post by Ouwe »

Ik heb er nog eens naar gekeken en het was idd behoorlijk vervuild. Ik heb met flink wat getreks en geduw de verstelling weer in beweging gekregen en toen alle tandjes schoongemaakt. Daarna heb ik wat smeerolie erop gedaan en hij werkt nu weer prima.

Het viel me wel op dat onder de bestuurders stoel 3 kabeltjes zitten, en bij de passagierskant 4 kabeltjes zitten. De 4de sluit aan op een klein zwart doosje die dus alleen onder de bijrijdersstoel zit weet iemand wat het verschil is met een 4 kabels stoel en 3 kabels(dus zonder een zwart kastje en met).

Bedankt
318IS

dB-Mike
3e Versnelling

Post by dB-Mike »

HIJ HEEFT DE ZWARTE DOOS GEVONDEN
:scared:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
:rofl: :lol: :fluiten:
hahaha sorry grapjeeee
-
Nee echt geen idee
Misch van de airbag ?????
There's no place like the carseat...!!!

Vliet
1e Versnelling

Post by Vliet »

Hm nou je het zegt, ik heb tussen de beide voorstoelen en de tunnel aan allebei de kanten ook n zwart kastje met n kabeltje die onder de stoel verwijnt...... :shock: en ik heb een 92'er zonder airbags. geen flauw idee wat dat is.

Iemand??
--------E36 Power-------

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

BIG BROTHER IS WATCHING EVERY MOVE :twisted:

Ya Know.....
It Is What It Is

Locked

Return to “Archief”