Ondertussen al aardig wat gelezen hier.. maar ben er nog niet helemaal uitgekomen.
Ik heb een E46 sedan zonder voorbereidingssetjes in de kofferbak ofzo. Er zit nu een standaard BMW Reverse radio in. Alle boxen in de auto zijn standaard en werken prima. Het enige wat ik wil is een CD-speler en een sub voor wat meer bass in de auto. Ik had de volgende oplossing:
- BMW reverse eruit.. Pioneer radio erin
- Actieve sub kopen (bijvoorbeeld een pioneer TS-WX206A http://www.pioneer.nl/nl/products/25/13 ... index.html)
- Deze sub lussen aan 1 van de standaard speakers in de auto, en de voeding vanuit de accu in de kofferbak, lekker dichtbij dacht ik.
Nu de belangrijkste vraag.. ik zie aan beide zijde langs de wielkassen aan de achterzijde een kabelboom lopen.. heel aantal gebundelde kabeltjes.. zitten hier normaliter de kabels ook tussen voor de speakers ergens aan de achterzijde? En zo ja.. is het dan verstandig om de sub hierop aan te sluiten???
Hopelijk kan iemand me met dit probleem helpen.. dan ga ik lekker knutselen in het weekend! Bedankt alvast!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Subwoofer...
Moderator: Moderator Team
bank eraf halen, kabel door de plaat heen halen, zitten van die kleine openingen die zijn voorbereid voor erm... nja nog meer kabels 
van daaruit kan je via de zijnkant de dorpels in en uiteindelijk voren uit komen ( rechts ).
als je dat hebt gedaan, kan de plaat onder het handschoenen vakje ( boven je schoentjes ) los en daar kan je de kabel heen doorheen halen.
Dan kan je van daaruit je console in komen ( is een opening voor ) en dan zit je al achter je auto radio
ps. kabels absoluut niet doorlussen, gewoon een radio halen met een sub uitgang ( welke heeft dat tegenwoordig niet ? ) en een goeie kabel leggen.
Liefst eentje aangesloten op een versterker
de accu ligt ook achterin dus ff kort kabeltje trekken met zekering ertussen en uiteraard weg werken onder je kofferbakplaat.

van daaruit kan je via de zijnkant de dorpels in en uiteindelijk voren uit komen ( rechts ).
als je dat hebt gedaan, kan de plaat onder het handschoenen vakje ( boven je schoentjes ) los en daar kan je de kabel heen doorheen halen.
Dan kan je van daaruit je console in komen ( is een opening voor ) en dan zit je al achter je auto radio

ps. kabels absoluut niet doorlussen, gewoon een radio halen met een sub uitgang ( welke heeft dat tegenwoordig niet ? ) en een goeie kabel leggen.
Liefst eentje aangesloten op een versterker

===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
Wil je storingvrij???
-
Kabel achter de radio onder de middentunnel naar achteren
Onder de bekleding door naar achteren onder de bank
Dan onder de rugleuning door naar de kofferbak
-
Links en rechts heb je kabels lopen met voedingsdraden
Deze gaan storing geven over je singaalkabels (je speakerkabel dus)
De massa liefst zo kort mogelijk (max 30cm) en op een goed kaal geschuurt stuk staal
De voeding liefst met zo min mogelijk onderbrekingen op de accu rechtstreeks
(al moet je 5 meter kabel leggen)
De subwoofer liefst zo veel mogelijk bij draden en magneten vandaan houden
-
Als je dit doet
Heb je optimale aansluiting
-
Ik weet het is een hoop werk voor enkel een subje
-
Maar ik weet uit ervaring het is het waard
-
Als je je kabels langs een voedingskabel hebt lopen krijg je storingen zoals ruis en een dynamoloop door de speaker (lijkt net of je een 2e motor hoort draaien)
-
Succes
Mike
-
Kabel achter de radio onder de middentunnel naar achteren
Onder de bekleding door naar achteren onder de bank
Dan onder de rugleuning door naar de kofferbak
-
Links en rechts heb je kabels lopen met voedingsdraden
Deze gaan storing geven over je singaalkabels (je speakerkabel dus)
De massa liefst zo kort mogelijk (max 30cm) en op een goed kaal geschuurt stuk staal
De voeding liefst met zo min mogelijk onderbrekingen op de accu rechtstreeks
(al moet je 5 meter kabel leggen)
De subwoofer liefst zo veel mogelijk bij draden en magneten vandaan houden
-
Als je dit doet
Heb je optimale aansluiting
-
Ik weet het is een hoop werk voor enkel een subje
-
Maar ik weet uit ervaring het is het waard
-
Als je je kabels langs een voedingskabel hebt lopen krijg je storingen zoals ruis en een dynamoloop door de speaker (lijkt net of je een 2e motor hoort draaien)
-
Succes
Mike
There's no place like the carseat...!!!
hmmm ik heb ze via rechts onder de dorpel aan de binnenkant lopen, zijn dikke kabels. Geen storing en geen andere kabels in de buurt.

Edit:
volgens mij is dat ook makkelijker uit te voeren dan via het midden naar achteren ??
Wat wel weer een aantal mtr dure kabel bespaard !!

Edit:
volgens mij is dat ook makkelijker uit te voeren dan via het midden naar achteren ??
Wat wel weer een aantal mtr dure kabel bespaard !!
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is