Ook maar even voorstellen...
Posted: 23 Apr 2008 18:39
Ben nieuw hier op het forum.
Dus even voorstellen das wel zo netjes he
Ik ben Peter en woon in Hoensbroek.Ben 26 en
ben al sinds klein kind autogek
Ik heb sinds een dikke 5 jaar m`n rijbewijs.
Als eerste ben ik begonnen in een Escort laatste type van 95
Toen een mondeo hatchback van 1994
Daarna is de ellende begonnen.
4jaar geleden dus een golf 2 gekocht met een leuk kleurtje enzo.
Die wagen heb ik toen der tijd redelijk verbouwd
[ external image ]
[ external image ]
Zoals jullie kunnen zien is die aardig verbouwd.
Auto heb ik dan momenteel nog steeds maar zodra die weer opgebouwd is gaat die meteen verkocht worden aangezien ik een nieuwe hobby heb gevonden.
Het poetsen van een auto en het showen ermee is leuk maar toch bleef het echte rijden erg trekken.
Op een goede dag ca2 jaar geleden liep ik ineens tegen een E30 aan.
Prijsje gevraagd en was 500euro eerste instantie zou het een 325i zijn maar nadat ik wat navraag gedaan had bleek dit een 325E te zijn.
Dus stukkie rijden,bij een proefrit bleek al vlug dat dit iets aparts was en bij thuis komst dus ook meteen op internet gekeken.
En wat bleek dit ding had maar 122pk maar wel 240nm koppel bij 3600RPM en dat voor een 2,7.
Het was dan ook liefde op het eerste gezicht en na een proefrit meteen eraan verkocht.
Ding tenaamgestelt en na wat spelen ermee bleek dit idiaal te zijn om te leren driften.
Alleen na 2 maanden was ik iets te overmoedig en is m`n E30 overleden.
In het rechtdoor driften ging de auto net over de idiale drifthoek heen en klapte dus naar binnen.
Helaas lag hier een behoorlijke steen.
[ external image ]
Zo zag m`n auto uit
[ external image ]
[ external image ]
Aangezien ik het ding kon verkopen met 200 verlies heb ik dit uiteraard meteen gedaan.
Wel zat ik met 1 groot probleem.
Ik had geen BMW meer maar ik was dus wel verslaafd eraan.
Het geluid,de kracht,de stijfheid van de koets en natuurlijk de achterwielaandrijving.
Maar helaas ik had inmiddels een Vectra A op de kop getikt voor weinig maar dit beviel uiteraard niet.
Ineens dus weer tegen een E30 opgelopen en dan wel een 320i Touring van 1988 in het rood.
Dit beviel dus echt totaal niet
Te groot te plomp te langzaam en teveel verbruiken.
Wel was het geluid natuurlijk weer geweldig maar na 2 maanden had ik dit ook weer vlug gezien.
Dus internet op en wat denk je 2 dagen en verkocht met 100% winst.
Dus op zoek naar een andere BMW deze uiteraard niet gevonden dus dan maar een corrado G60 gekocht.
Leuk weer een VW alleen na 10dkm begon de G-lader heel soms gekke dingen te vertonen dus maar weer vlug internet op.
Op een dag stopt bij ons op de zaak ene voor de corrado meneer had een zwarte E30 bij zich.
In gedachte al ervanuit gegaan dat het een 316i ofzo was en verder niet erop ingegaan totdat de meneer hem toch wel wou inruilen.
Na wat gepraat te hebben bleek dit een 325i te zijn
Ik natuurlijk niet gek en meteen geruilt dit was immers de auto wat ik dolgraag wou hebben
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Auto stond op de standaard BBS RM velgen die even later verkocht zijn geworden.
Technisch was deze auto bijna perfect op de remschijven en de schokbrekers na.
Maarja dat boeit immers niet.
Na een beetje gek gemaakt te zijn toch maar eens een rondje Nürburgring proberen ,wat ook super beviel.
Wat een kracht uit die 2,5 alleen de schokbrekers speelde parten.
Dus op naar een verlaging.
Uiteindelijk op een straatsetje uitgekomen van APEX voor een 300euries.
Nadat deze gemonteerd was heb ik de auto leeg gemaakt en zo dus een 100kg uitgespaart.
Aangezien de ring goed beviel ben ik dus terug gegaan met de E30 om uiteindelijk 5 rondes te maken met de auto.
[ external image ]
[ external image ]
Na de APK bleken er toch kleine dingen te zijn wat me ertoen deed aanzetten de auto te verkopen.
Aangezien deze behoorlijk in prijs liggen.
Zo dus ook binnen 3 dagen verkocht voor een leuke cent.
Maarja weer het probleem geen BMW.
Na een leuke zoektocht gen E30 meer te vinden op HET net dus dan maar E36.
Uiteindelijk was ik op een E36 coupe gevallen met leder airco etc etc.
Wel waren er wat fuseeproblemen en remschijfproblemen.
Deze vervangen en gaan rijden.
[ external image ]
140pk op 1180kg leek me op het eerste gezicht wel te bevallen,uiteindelijk was dit niet het geval.
De auto kreeg ik letterlijk de schijt van.
Geen 6 cylinder geluid en veel te weinig power.
Deze dus weer verkocht en weer op zoek.
Na 3 dagen zoeken had ik dus op internet een 325i 4-deurs E36 gevonden.
Via mail bleken dit normale nette mensen te zijn en wat werdt bevestigt toen we daar aankwamen.
Man wist toaal niet wat die had en benoemde de auto als zijnde ouwe bmw die nog wel goed was.
Prijsje was super dus meteen gekocht.
Dit is dus ook m`n huidige auto
[ external image ]
[ external image ]
Auto is van 1991 en 1 der eerste 325i`s.
De auto is perfect onderhouden en heet momenteel pas 255dkm gelopen.
Ook heb ik inmiddels al 34 rondjes ring gereden met de auto en hij bevalt nog steeds.
De E30 moet ik zeggen was wel de fijnere wagen maarja die heb ik helaas weggedaan.
Achteraf stom maarja gedane zaken nemen geen wederkeer.
De E36 is op de wielen na nog geheel standaard en omdat ik als beste onderstel alleen maar een Koni hardheid instelbare set kan krijgen zal deze ook standaard blijven.
Tevens wordt de auto weer over ca 3 maanden verkocht en komt er een nieuwere E36 die wat klaar zal worden gemaakt voor de circuits.
Ben echt geheel BMW verslaaf vanwege hun eigenschappen kwa rijden en ik zal dus ook niet vlug meer iets anders gaan rijden dan een BMW.
Wel hoop ik nog eens op een goede E30 325i,maarja als je de prijzen ziet heb je al bijna geen zin meer.
Uiteraard is 1 van m`n droomauto`s een M3 CSL E46 maar dat zal nog wel even duren
D8 wel dat ik nu me redelijk goed voorgestelt heb en als er nog vragen zijn dan moet je die maar stellen
Dus even voorstellen das wel zo netjes he
Ik ben Peter en woon in Hoensbroek.Ben 26 en
ben al sinds klein kind autogek
Ik heb sinds een dikke 5 jaar m`n rijbewijs.
Als eerste ben ik begonnen in een Escort laatste type van 95
Toen een mondeo hatchback van 1994
Daarna is de ellende begonnen.
4jaar geleden dus een golf 2 gekocht met een leuk kleurtje enzo.
Die wagen heb ik toen der tijd redelijk verbouwd
[ external image ]
[ external image ]
Zoals jullie kunnen zien is die aardig verbouwd.
Auto heb ik dan momenteel nog steeds maar zodra die weer opgebouwd is gaat die meteen verkocht worden aangezien ik een nieuwe hobby heb gevonden.
Het poetsen van een auto en het showen ermee is leuk maar toch bleef het echte rijden erg trekken.
Op een goede dag ca2 jaar geleden liep ik ineens tegen een E30 aan.
Prijsje gevraagd en was 500euro eerste instantie zou het een 325i zijn maar nadat ik wat navraag gedaan had bleek dit een 325E te zijn.
Dus stukkie rijden,bij een proefrit bleek al vlug dat dit iets aparts was en bij thuis komst dus ook meteen op internet gekeken.
En wat bleek dit ding had maar 122pk maar wel 240nm koppel bij 3600RPM en dat voor een 2,7.
Het was dan ook liefde op het eerste gezicht en na een proefrit meteen eraan verkocht.
Ding tenaamgestelt en na wat spelen ermee bleek dit idiaal te zijn om te leren driften.
Alleen na 2 maanden was ik iets te overmoedig en is m`n E30 overleden.
In het rechtdoor driften ging de auto net over de idiale drifthoek heen en klapte dus naar binnen.
Helaas lag hier een behoorlijke steen.
[ external image ]
Zo zag m`n auto uit
[ external image ]
[ external image ]
Aangezien ik het ding kon verkopen met 200 verlies heb ik dit uiteraard meteen gedaan.
Wel zat ik met 1 groot probleem.
Ik had geen BMW meer maar ik was dus wel verslaafd eraan.
Het geluid,de kracht,de stijfheid van de koets en natuurlijk de achterwielaandrijving.
Maar helaas ik had inmiddels een Vectra A op de kop getikt voor weinig maar dit beviel uiteraard niet.
Ineens dus weer tegen een E30 opgelopen en dan wel een 320i Touring van 1988 in het rood.
Dit beviel dus echt totaal niet
Te groot te plomp te langzaam en teveel verbruiken.
Wel was het geluid natuurlijk weer geweldig maar na 2 maanden had ik dit ook weer vlug gezien.
Dus internet op en wat denk je 2 dagen en verkocht met 100% winst.
Dus op zoek naar een andere BMW deze uiteraard niet gevonden dus dan maar een corrado G60 gekocht.
Leuk weer een VW alleen na 10dkm begon de G-lader heel soms gekke dingen te vertonen dus maar weer vlug internet op.
Op een dag stopt bij ons op de zaak ene voor de corrado meneer had een zwarte E30 bij zich.
In gedachte al ervanuit gegaan dat het een 316i ofzo was en verder niet erop ingegaan totdat de meneer hem toch wel wou inruilen.
Na wat gepraat te hebben bleek dit een 325i te zijn
Ik natuurlijk niet gek en meteen geruilt dit was immers de auto wat ik dolgraag wou hebben
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Auto stond op de standaard BBS RM velgen die even later verkocht zijn geworden.
Technisch was deze auto bijna perfect op de remschijven en de schokbrekers na.
Maarja dat boeit immers niet.
Na een beetje gek gemaakt te zijn toch maar eens een rondje Nürburgring proberen ,wat ook super beviel.
Wat een kracht uit die 2,5 alleen de schokbrekers speelde parten.
Dus op naar een verlaging.
Uiteindelijk op een straatsetje uitgekomen van APEX voor een 300euries.
Nadat deze gemonteerd was heb ik de auto leeg gemaakt en zo dus een 100kg uitgespaart.
Aangezien de ring goed beviel ben ik dus terug gegaan met de E30 om uiteindelijk 5 rondes te maken met de auto.
[ external image ]
[ external image ]
Na de APK bleken er toch kleine dingen te zijn wat me ertoen deed aanzetten de auto te verkopen.
Aangezien deze behoorlijk in prijs liggen.
Zo dus ook binnen 3 dagen verkocht voor een leuke cent.
Maarja weer het probleem geen BMW.
Na een leuke zoektocht gen E30 meer te vinden op HET net dus dan maar E36.
Uiteindelijk was ik op een E36 coupe gevallen met leder airco etc etc.
Wel waren er wat fuseeproblemen en remschijfproblemen.
Deze vervangen en gaan rijden.
[ external image ]
140pk op 1180kg leek me op het eerste gezicht wel te bevallen,uiteindelijk was dit niet het geval.
De auto kreeg ik letterlijk de schijt van.
Geen 6 cylinder geluid en veel te weinig power.
Deze dus weer verkocht en weer op zoek.
Na 3 dagen zoeken had ik dus op internet een 325i 4-deurs E36 gevonden.
Via mail bleken dit normale nette mensen te zijn en wat werdt bevestigt toen we daar aankwamen.
Man wist toaal niet wat die had en benoemde de auto als zijnde ouwe bmw die nog wel goed was.
Prijsje was super dus meteen gekocht.
Dit is dus ook m`n huidige auto
[ external image ]
[ external image ]
Auto is van 1991 en 1 der eerste 325i`s.
De auto is perfect onderhouden en heet momenteel pas 255dkm gelopen.
Ook heb ik inmiddels al 34 rondjes ring gereden met de auto en hij bevalt nog steeds.
De E30 moet ik zeggen was wel de fijnere wagen maarja die heb ik helaas weggedaan.
Achteraf stom maarja gedane zaken nemen geen wederkeer.
De E36 is op de wielen na nog geheel standaard en omdat ik als beste onderstel alleen maar een Koni hardheid instelbare set kan krijgen zal deze ook standaard blijven.
Tevens wordt de auto weer over ca 3 maanden verkocht en komt er een nieuwere E36 die wat klaar zal worden gemaakt voor de circuits.
Ben echt geheel BMW verslaaf vanwege hun eigenschappen kwa rijden en ik zal dus ook niet vlug meer iets anders gaan rijden dan een BMW.
Wel hoop ik nog eens op een goede E30 325i,maarja als je de prijzen ziet heb je al bijna geen zin meer.
Uiteraard is 1 van m`n droomauto`s een M3 CSL E46 maar dat zal nog wel even duren
D8 wel dat ik nu me redelijk goed voorgestelt heb en als er nog vragen zijn dan moet je die maar stellen