Op de ring van alkmaar stond ik voor stoplicht in me 1-tje met een compleet lege brede 2 baans weg.
Het licht springt op groen en trap hem ff diep in 1, naar 2 en naar 3 en gas los en ik liet hem verder uitrollen. Bleek er een motoragent in burger te staan laseren in de verte ... ik dacht er 80 te mogen maar bleek 70 te zijn...
Omdat ik zo snel kan optrekken (5,5sec - 100) was ik al gelaserd op 128 km/u ... op een lege weg
Agent in kwestie gaf ook aan, dat er eigenlijk niks aan de hand was.
ik deed niks onveiligs en bracht zeker niemand in gevaar ( er was niemand ... )... maar 70 is 70 en geen 128 ( na correctie 124 oftewel 54 km/u te hard
Hij zag ook gelijk dat na de startsprint ik weer vaart minderde ( ik liet me gas los) maar het mocht niet baten
dat was niet zo slimme zet van mij in +/-7 seconden
Na dit stukje asfalt van +/- 1,5 km mag je 100 ... maar omdat ik gelijk hard van "start" ging was ik al het haasje
hopelijk valt de tijd mee dat ik erop moet wachten, alleen ff kut met de feestdagen die dingen kunnen remmen.
Ik weet dat het stom is, nu ik op dezelfde weg meerijd met partner en iemand van me werk komen we er achter dat bijna iederen rond de +/- 110 km/u daar rijd.
maarja, had ik maar beter moeten opletten ...
word vervolgt...