BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

540i6 Touring opknappen...

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Topic Author
web
2e Versnelling

540i6 Touring opknappen...

Post by web »

[ external image ]

Ik ben de auto van onder tot boven aan het nakijken en wat klein onderhoud aan het doen.... verder de eerste mods natuurlijk...

Repareren:
- Kabelboom achterklep beide kanten.... in het doorvoer rubber is de isolatie van een aantal draden gebarsten en aan beide kanten zelfs een draad gebroken. Dat verklaart de niet werkende wisser en dat de ruit niet open wilde... Gelukkig is de kabelboom via het dakspeaker gat te bereiken. 1 kant is al klaar, wisser doet het weer, nu de ruit nog (bovenste helft klep)
- Remmen voor maar vast bestellen, want die zijn over een paar maanden wel op. Schijven ook, zitten nu nog 2 tiende boven de slijtagegrens dus die gaan geen nieuwe set blokken meer mee.
- Zelfdimmende spiegelglazen gekocht voor de buitenspiegels. Vorige eigenaar had er afgelopen februari (!!) net twee splinternieuwe niet dimmende glazen in gezet :( :(
- Hier en daar wat kleine beginnende roestplekjes bijwerken (die niet in het zicht zitten) voordat ze groot (en zichtbaar) worden...
Last edited by web on 16 May 2008 15:36, edited 1 time in total.
E39 540i6 Touring arktissilber

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

klinkt goed !

goed bezig kerel, nouja valt dan toch nog mee met wat er aan je bmw moet gebeuren niet ?
maarja de rdw keuring was ook wel streng dus in die zin wist je het wel op tijd.

keep us posted with pic's !
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

Topic Author
web
2e Versnelling

Post by web »

Mods mee bezig:
- 18 inch... breedset Style 32 is gister binnengekomen, verder is er nog een set banden onderweg waar nog een ander soort velgen in zitten... zodra die er zijn kies ik gewoon de mooiste uit en verkoop ik de andere 8) De 32's komen van een E38 (Van E39 vind je ze bijna niet in 18 inch - vrijwel allemaal 17!) dus ze liggen nu bij een metaalbewerker die de naafgaten aan gaat passen naar E39 formaat (74.1mm ipv 72.6mm). Dit zijn ze:
[ external image ]
- Pomp nivoregeling verhuizen om de reservewielbak vrij te maken voor de gastank. Da's nog niet zo makkelijk om daar onder de koffervloer een mooi nieuw plekkie voor te vinden, omdat daar nog veel meer electronica ligt. Er zijn momenten dat je minder blij bent met veel opties :lol: Heb het halve interieur al uit elkaar liggen maar nog geen nieuwe plek... plek van de radio zou kunnen maar waar laat ik de radio dan weer?? Nouja verzin wel wat... ook ff op de Duitse forums kijken hoe zij dat doen ; daar lopen wel meer Touring LPG rijders rond.

TODO:
- CDV delete ; E39/E46 en hoger hebben een ventiel in de hydraulische koppeling leiding die het aangrijpen 'dempt'. Die maakt het moeilijker om snel en soepel te schakelen. Sinds ik met een 530i E34 handbak gereden heb die duidelijk wat prettiger schakelde weet ik het zeker : weg ermee!
[ external image ]
- Nieren... de originele zitten een beetje los te rammelen dus daar moet toch wel gauw wat mee gebeuren. Zwart met chromen spijltjes ofzo? Helemaal zwart vind ik te, maar chroom heeft niet genoeg contrast op zilver. Dus misschien is een zwarte rand met chromen spijltjes wel leuk... tenslotte horen chromen spijltjes ook origineel op de V8 modellen 8)
- Koplampen... die zijn wat dof en krasserig, en met de gele platen erop zien amber knippers er opeens niet meer uit... Dus nieuwe covers besteld met facelift knippers... denk dat ik die lelijke dikke AE ringen er wel uithaal en de originele lensjes ervoor terugzet met daarachter CCFL ringen. Maar dat zie ik wel als ze binnen zijn.
[ external image ]

Verder heb ik nog een heleboel plannen maar kan nou eenmaal niet alles tegelijk...

Meer eigen pics komen er ook wel aan :)

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

pfff lekker bezig hoor !!

velgen zien er wel heel strak uit, zullen ook super staan onder je touring !

Ya Know.....
It Is What It Is

BmwFreakie
2e Versnelling

Post by BmwFreakie »

Ziet er goed uit:)

En een dikke motor voorin :lol:

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

BmwFreakieNL wrote:
En een dikke motor voorin
Nee, er zijn geen directe plannen voor een motorwissel. Het huidige motortje moet nog maar even voldoen...

BmwFreakie
2e Versnelling

Post by BmwFreakie »

Apae01 wrote:
BmwFreakieNL wrote:
En een dikke motor voorin
Nee, er zijn geen directe plannen voor een motorwissel. Het huidige motortje moet nog maar even voldoen...
Haha, ik bedoelde een 540i is toch een beest :)

Topic Author
web
2e Versnelling

Post by web »

Eindelijk twee 18" eronder... de andere 2 banden volgen hopelijk volgende week.

[ external image ]

Dit is dus twee keer 8J... banden voor de 9J's heb ik nog niet.

De 235/40-18 Falken FK452's passen netjes op deze 8J velgen trouwens. Geen 'stretch' of 'ballon' maar mooi vlak en de velg valt er iets binnen (dus is een KLEIN beetje beschermd tegen stoepranden...) Op de 9J's komen 255's, ben benieuwd.

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Ziet er strak uit! ze staan er mooi onder. keep it up :D
Bmw ///M

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

Ik vind het echt strakke velgen... nou ik ze vaker zie!!!

En dan wel enkel in 18 en n brede maat :lol:

& Btw very nice e39.... orginele honinggraatvelgen zien er ook niet verkeerd uit!!!!

Dylan
1e Versnelling

Post by Dylan »

Idd...

Ziet er netjes uit!

Tevens, de hele auto :P
14 Jaar

Topic Author
web
2e Versnelling

Post by web »

Morgen VROEG naar het zuiden voor gasinbouw...

moet ik 'm 3 dagen missen :?

Maar daarna kan ik er tenminste elke dag mee rijden 8) 8)

Topic Author
web
2e Versnelling

Post by web »

Inmiddels de wagen weer opgehaald bij de gasinbouwer (waar ik nog niet 100% tevreden over ben maar daarover later meer) en de 9J achtervelgen met Pzero Rosso's eronder geschroefd. Vanaf vandaag rijd ik dagelijks BMW 8) 8)

Hier wat GSM-prut:
[ external image ]
[ external image ]

Echte foto's volgen in het weekend na een wasbeurtje wel, ze zijn nu al smerig :(

Het is wel een verschil - echt een heel stuk breder. Wielkasten zijn VOL, bij extreme hobbels in scherpe bochten loopt het zelfs net een tikje aan. Voorin de wielkastrand, waar BMW zelf net iets te vroeg opgehouden is met omvouwen van de spatbordrand... :?

Sedans zijn duidelijk toch iets ruimer in de wielkasten ; als ik ga zoeken in het onderdelensysteem zijn er domweg geen 9J achtervelgen leverbaar voor een Touring! Maar het vult wel mooi 8)

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

ziet er zeer strak uit !!!

het verhaal van de gasinbouw daar ben ik wel in geïntereseerd...

Ya Know.....
It Is What It Is

iGora
1e Versnelling

Post by iGora »

Echt dikke velgen!!!! _O_
Post Reply

Return to “Projecten”