Beste BMW eigenaren,
Ik ben sinds deze week de trotse bezitter van een BMW 318i Touring uit 96. Nooit eerder een BMW gehad dus ik zit direct al met wat (wellicht simpele) vragen. Waar kan ik die beter kwijt dat op een BMW forum!
Het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik de achterklep afsluit. Ik heb centrale deurvergrendeling, ook met afstandsbediening maar de zender reageert niet meer (of sporadisch) dus ik doe het voorlopig maar handmatig. Volgens de vorige eigenaar ging de achterklep wel gewoon op slot wanneer hij de boel met de afstandsbediening afsloot. Nu ik het dus handmatig doe (dus sleutel gewoon in contactslot) gaan alle deuren op slot behalve de achterklep.
Sleutel in het slot van de achterklep heeft ook geen zin, ik kan hem niet draaien. Kortom, ik krijg met geen mogelijkheid mn auto volledig afgesloten.
Kan iemand helpen?
Alvast enorm bedankt.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
afsluiten achterklep
Moderator: Moderator Team
-
bimmer
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
Volgens mij zit je slot gewoon vast. Daarom werkt hij ook niet op de cv en handmatig. Kan diverse oorzaken hebben, mischien heeft iemand geprobeerd de koffer op te maken met een schroevedraaier. Of je hebt een ander slot in de kofferbak waarvan de vorige eigenaar je geen sleutel heeft gegeven. (mischien omdat hij hem zelf ook niet had.)
Mischien is het gewoon slijtage. Zou dus gewoon even het slotje uitwisselen, met een beetje geluk werkt de cv dan ook weer. Zoniet kun je met het nieuwe slotje iig je koffer afsluiten.
Mischien is het gewoon slijtage. Zou dus gewoon even het slotje uitwisselen, met een beetje geluk werkt de cv dan ook weer. Zoniet kun je met het nieuwe slotje iig je koffer afsluiten.