Page 1 of 2
Import?
Posted: 02 Jun 2008 14:31
by BMW POWER70
Hallo,
Nu hebben mijn vader en ik wel een hele mooie BMW 330i 2005 e90 met alle opties op het oog maar ik weet daar de bpm er van niet van en trouwens hij wordt toch in prijs verlaagd als ik hem daar voor export koop
?Want ik heb al een paar auto's gezien waar van de prijs €18900 bijv van werd in plaats van €20900.Nu heb ik al gekeken naar autobelastingen.nl en Autoweek voor het bpm calculator maar daar geven ze allebei aan van: -€453 dus ze zijn me dan €-453 schuldig alleen het is dan nog wel in de oude berekening dus zonder die CO2 shit!!!!
En waar moet ik allemaal op letten bij aanschaf ? Aangezien hier wel e90,e91,e92,e93 rijders te vinden zijn.
Web heeft zijn 540i touring ook uit Duitsland gehaald wat heeft hij er voor betaald?
Ik verwacht snelle reacties!!
m.v.g.
A.Muldur
Posted: 02 Jun 2008 15:17
by Mikey
ghehehe voor een bmw uit 2005 ben je wel wat meer bpm verschuldigd dan 453 euro...
zal eens eventjes voor je nakijken
maar zei je nou export of import ???
dus in buitenland verkopen of in buitenland kopen
Re: Import?
Posted: 02 Jun 2008 16:19
by web
BMW POWER70 wrote:Web heeft zijn 540i touring ook uit Duitsland gehaald wat heeft hij er voor betaald?
Meer dan 453 euro in ieder geval! Weet niet wat er aan die bpm calculators mankeert als er -453 uit komt...
"CO2 shit" is sowieso niet van toepassing voor een auto van 2005.
Zuinigheidslabel misschien wel, dat weet ik niet uit m'n hoofd. Kun je zelf opzoeken op de site van de douane.
Als ik uitga van 1e toelating juni 2005 en een nederlandse nieuwprijs (veel opties) van 60K, kom ik op ongeveer 7.000 euro af te rekenen BPM bij import nu.
Posted: 02 Jun 2008 16:27
by BmwFreakie
Nou ik ken iemand die een 335i cabrio heeft gekocht uit duitsland met schade, dan ben je wel goedkoper uit als je hem goedkoop kan maken, maar ik denk niet dat je veel goedkoper uit bent dan hem in nederland te kopen..

Posted: 02 Jun 2008 17:20
by iGora
Ik denk alleen dat je in duitsland veel meer keus heb dan hier in Nederland!
Alleen je moet ook papieren regelen en keuringen etc. en transport kosten betalen.
Ik ben rustig aan het kijken voor een 325 uit duitsland.

Posted: 02 Jun 2008 20:13
by PaulTheHero
mhmm ja 60k nieuw prijs hier in NL ongeveer. 2,5 jaar leeftijds korting...
Dan betaal je zeker zon 10k bpm...dan nog niet te hebben over eventueele extra dingen die ze vinden bij het invoeren kwa opties etc.
Als je pech hebt.
Groetz
nee!!!
Posted: 02 Jun 2008 20:51
by BMW POWER70
hallo,
10,000 euro ongeveer?

Als dat echt zo is dan kan ik hem wel laten en dan hier kopen toch? want dan wordt de waarde zeker iets in de 30.000 euro en dan kan ik beter een orgineel nederlandse auto kopen toch? Maar vanaf welk bouwjaar wordt het wel gunstig om eentje uit Deutschland te halen? Nee als het echt zo is dan koop ik beter een schadeauto en trouwens als ik er eentje uit Duitsland haal dan krijg ik toch de bpm terug omdat ik een Bedrijf heb?
m.v.g.
A.Muldur
p.s.
Heb al een mooie 320i op schadeautos gezien alleen niet met de opties die ik hebben wil

en eigenlijk vind ik een 320i ook niks in zo'n auto want ik wil die machtige 6 cylnder!!!
Export/import
Posted: 02 Jun 2008 21:21
by BMW POWER70
Mikey zei:maar zei je nou export of import ???
dus in buitenland verkopen of in buitenland kopen
Nee, kijk ik koop die auto dan als export auto in Duitsland en importeer hem dan gewoon naar Nederland dat kan dacht ik? Maar echt altijd die belastingzaken hier in Nederland waarom is het niet net als Duitsland of zo? Die gozers betalen niet een bpm en dat vindt ik eigenlijk wel oneerlijk vooral als we naar Turkije gaan met de auto.Echt al die Duitsers (vroeger dan) rijden echt met 5-serie CLS 7 Serie S-klasse en wij 3-serie e36 Seat vario Mercedes Vaneo waarvan 75 procent niet eens weet welke auto dat is !! echt zo oneerlijk
m.v.g.
A.Muldur
Posted: 03 Jun 2008 08:37
by Mikey
hey Mulder....
ff nie moeilijker maken dan het is

je wilt een bmw importeren in de NL!
oh for your info... Nederland is het ENIGE land ter wereld wat BPM kent...
en zo zijn er nog wel een aantal unieke dingen in ons prachtige land !
Je zult zien dat als je een mooie 330i uit 2005 importeert je altijd uiteindelijk goedkoper uit bent dan dat je hem hier in de nl koopt.
Wel ff opletten dat je goed zoekt in duitsland, vlak over de grens is het ietsjes duurder dan een paar uurtjes rijden
Daarnaast eventjes goed zoeken je zult een mooie vinden voor een bedrag waarvan je hier in de nl een vind met een hogere km stand en minder opties...
hoe dat zit met bpm terug vorderen vanwege importen auto weet ik niet precies... Lijkt me in ieder geval dat als je de bpm wilt terug vorderen de auto om te beginnen op naam van de zaak moet staan... Verder weet ik niet of je bpm kan terug vorderen...
Geintje!!
Posted: 03 Jun 2008 17:16
by BMW POWER70
Hallo,
Ja,nu zijn we echt hard aan het denken ik denk hoog waarschijnlijk dat het een schadeauto word.Maar als een van jullie iets kan vinden van het nieuwe bpm regeling dan weet ik het nog niet!Ja je komt wel goedkoper uit alleen waarom zou ik dan de moeite nemen om hem dan voor 30,000 hier heen te halen? Het geld groeit niet op mijjn rug!

Maar ja dan kan ik hier nog wel een mooie kopen dus!
m.v.g.
A.Muldur
Posted: 03 Jun 2008 22:14
by web
Ik zou sowieso niet afgaan wat je op forums leest maar gewoon de site van de douane LEZEN. Daar staat alles wat je nodig hebt om zelf je BPM uit te rekenen.
Zoals ik hierboven al voorrekende: geen 10.000 euro, wel 7.000 euro.
Ondernemers betalen OOK BPM op normale personenauto's (zonder grijs kenteken).
Schadeauto -> da's import op taxatiewaarde. Kan ook, kan gunstiger zijn dan de afschrijvingstabel, voor jonge auto's.
We zijn natuurlijk hollanders maar voor een duppie op de eerste rang willen zitten hoeft niet de enige reden te zijn om een auto in te voeren ; je hebt daar gewoon VEEL meer keus. Omdat wij BPM hebben, en omdat Hollanders Hollanders zijn, hebben we hier in NL veel minder 'dure' uitvoeringen dan in Duitsland. Mijn 540 had in Nederland ruim over de 2 ton in guldens nieuw gekost ; dat soort auto's zijn in ons land dus ontzettend zeldzaam.
Maarja ik proef een beetje gemakzucht (je gaat liever op forum-geruchten af dan dat je zelf dingen uitzoekt via de bron!) en "als het dan echt moet" (om grote bedragen te besparen) wordt import pas een optie... tja... niet doen dus, zou ik zeggen...
Posted: 04 Jun 2008 08:37
by Mikey
nouja moet idd zeggen... zoals hierboven al is aangegeven... door verschillende mensen incl me
import is heel leuk omdat je geld bespaard op de aanschaf, omdat er in duitsland meer keus is en de auto's meer opties hebben dan hier in de nl voor eenzelfde bedrag.
Verder als je geld wilt besparen bij de aanschaf van je bmw en niet over bepaalde bedragen heen wilt gaan, moet je natuurlijk ook niet naar bepaalde types bmw kijken maar goed dat was natuurlijk al duidelijk...
en idd je komt me vrij gemakzuchtig over, er is al aangegeven waar enkele bronnen staan om het goed uit te zoeken je beste en snelste antwoord is dan natuurlijk om daar ff op te zoeken...
oh en een schade bmw... hmmm weet niet.... hou niet zo van schade auto's
hoe?
Posted: 04 Jun 2008 19:32
by BMW POWER70
Hallo,
Ja, ik kom er maar niet achter van hoe jullie dat doen.Op autoweek heb ik al gebprobeerd maar zonder enig resultaat

Maa ja ik weet het niet eigenlijk maar ok al 7,000 is ook veel want dan komt het toch uit op 27,000 euro en dat vinden wij dan toch wel veel.Maarja de keus is van mijn pa dus ik weet het niet eigenlijk.Hij zelf twijfelt ook!
m.v.g.
A.Muldur
Posted: 05 Jun 2008 08:31
by Mikey
als 27000 te veel is moet hij gaan kijken naar een langzamere bmw of een bmw met meer km's erop...
je hebt een budget en binnen dat budget moet je keuze's maken, niet keuzes maken die uiteindelijk niet in je budget passen...
import
Posted: 06 Jun 2008 14:25
by BMW POWER70
Hallo,
Nee, kijk eerst pastte hij wel in ons budget maar toen gaf die calculator ook iets anders aan.Maar nu is het niet zo na dat ik de site van de douane had gelezen.Maar ja dan maar de e46 bijv of een schadeauto met niet zo veel schade.