BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW's bij domeinen

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Ikke
3e Versnelling

BMW's bij domeinen

Post by Ikke »

Was eens aan het rondneuzen bij domeinen, maar daar staan best wat bmw's te koop. En wat voor bedragen er geboden worden. Nog geen 1100 euro voor een e36 325. :shock:

http://domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl ... fotos=1989

Iemand al ervaring met domeinen?

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Jah via,via een tijd geleden....Toen was het zo: kijken en kopen, je mag niet rijden of wat dan ook.....Dus of je koopt echt een topper, of je koopt iets waar niets mee te beginnen is. (heel zwart/wit gezien dan).
Weet niet of de regels verandert zijn.
Probleem vind ik altijd je koopt iets waar de voorgeschiedenis niet helemaal duidelijk van is....
Moet wel zeggen het is erg leuk om eens op zo'n dag aanwezig te zijn, en wat rond te kijken. Maar het zou allemaal wat toegankelijker moeten zijn, zit een hoop rompslomp en regeltjes aan vast.
Je moet gewoon binnen kunnen lopen, en iets kunnen kopen wat je zoekt.ipv inschrijven,kijken,bieden,kavels enz.
Maarja zo werkt het nu eenmaal, de staat wil ook verdienen, dus de hoogste bieder krijgt het.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Pfff...Wel een hoop gebakkies van rond de 2 tot zelfs 3 ton op de teller uit 1990-1995 :?
Ik zocht meer de Beemers van de "plukze wetgeving" Dikke wagens met veel opties en niet al te oud :wink:
Geloof dat die tijd een beetje voorbij is......De loods liep toen over van Ferrari's, Porche's, en dikke BMW's waar je alleen maar van kan dromen.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Auto's van domeinen zijn er in twee categorieen: ten eerste de auto's die de overheid heeft gebruikt, en die afgestoten worden, ten tweede de auto's die aan burgers ontnomen zijn (plukze-wetgeving, niet-betaalde BPM en dergelijke). Bij die tweede categroie staat meestal niet aangegeven dat er sleuteltjes bijzitten, en loop je het risico dat iemand later zijn vroegere auto herkent en boos wordt... Die met sleuteltjes zijn wat dat betreft een stuk veiliger.

Topic Author
Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Apae01 wrote:Auto's van domeinen zijn er in twee categorieen: ten eerste de auto's die de overheid heeft gebruikt, en die afgestoten worden, ten tweede de auto's die aan burgers ontnomen zijn (plukze-wetgeving, niet-betaalde BPM en dergelijke). Bij die tweede categroie staat meestal niet aangegeven dat er sleuteltjes bijzitten, en loop je het risico dat iemand later zijn vroegere auto herkent en boos wordt... Die met sleuteltjes zijn wat dat betreft een stuk veiliger.
Oei ja, dat moet je niet hebben. Maar hoe groot is de kans op 17 miljoen mensen. Ik heb nooit meer een auto teruggezien uit mijn autoverleden.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Vriend van me hebben ze ooit een GTI afgenomen en terwijl die hem terug zou krijgen is die verkocht op de domeinen.
De auto stond uiteindelijk 2 straten verder als waar hij woonde :wink:
Dus die kans zit er soms wel in dat je de ouwe eigenaar tegen komt :!:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

lexxie
1e Versnelling

Post by lexxie »

Zitten wel leuke bangers bij.
Autotjes die je voor 250 a 500 euri kan kopen met een 2 of 2,5 Liter blok met achterwielaandrijving en dan met een stel vrienden raggen op een circuit. Als je schade maakt boeie, auto gaat daarna toch weer naar de sloop.
[ external image ]
[ external image ] leadfoot syndrome :twisted:
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

lexxie wrote:Zitten wel leuke bangers bij.
Autotjes die je voor 250 a 500 euri kan kopen met een 2 of 2,5 Liter blok met achterwielaandrijving en dan met een stel vrienden raggen op een circuit. Als je schade maakt boeie, auto gaat daarna toch weer naar de sloop.
Normaal ben ik niet z`n zeurpiet
maar dit soort antwoorden kan ik echt niet waarderen sterker nog ik kan me er over ergeren.
Circuit rijden met een sjink die afraggen en als je schade maakt boeiend.
Mijn mening is dus de mensen die dat doen en een ongeluk krijgen op een circuit doordat het ze allemaal niks boeit en ook nog met een gare bak rond rijden moesten ze meteen 5000euro boete laten betalen.
Iemand zoals ik doet er alles aan om zo veilig mogelijk over een circuit te rijden en ik rij zoveel mogelijk met beleid dankzei personen die denken zoals jou zit ik of met schade of een behoorlijk ongewenste baansluiting.
Dat soort personen meteen afstraffen en een hele vette boete geven :evil:

eshy

Post by eshy »

Dat vind ik dan weer klinklare onzin... Daarvoor is het circuit gemaakt... HEb je dan liever dat ze jou door de wijk heen raggen? Een BMW die voor €250,- te koop staat maakt op die manier iemand wel heel erg blij (voor een halve middag)... Ga je met een clubje kameraden karten ben je minstens hetzelfde kwijt, en ga je max 60KM/H...

Doe mij maar zo'n middagje... Hebben al eens een Cuore gehaald om te raggen, dus drempels te hard nemen, handremmen, spoorbrug overknallen enz enz enz... Helaas viel de versnellingsbak er op de heenweg onderuit... :lol:

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

eshy wrote:Dat vind ik dan weer klinklare onzin... Daarvoor is het circuit gemaakt... HEb je dan liever dat ze jou door de wijk heen raggen? Een BMW die voor €250,- te koop staat maakt op die manier iemand wel heel erg blij (voor een halve middag)... Ga je met een clubje kameraden karten ben je minstens hetzelfde kwijt, en ga je max 60KM/H...
Jij kan idd maar beter gaan karten geloof ik.
Een circuit is echt niet gemaakt om een rag sjink van 1000euro naar de klote te helpen maar om met je fatsoendelijk geprepareerde auto lekker hard te kunnen gaan.
Iedere circuit rijden wilt dat zo veilig mogelijk en zo netjes mogelijk doen.
Alleen mensen met jou denk wijze verzieken dat nog wel eens doordat hun auto toch niks waard is boeit het allemaal niet.

Je moet je goed beseffen dat er auto tussen rijden van godsvermogens de gemiddelde echt goed geprepareerde E30 kost gewoon vlug 30mille.
Die gene met die ragsjink en zonder intresse in mederijders zijn dus ook meestal de gene die ervoor zorgen dat die gene met die hele dure auto`s eraf vliegen.

Gevolg iemand totaal niet blij met je ivm z`n total loss circuitspeeltje en nog weet ik niet hoeveel mensen niet blij doordat je met z`n sjink een baansluiting veroorzaakt wat natuurlijk nooit leuk is want dan kunnen mensen met een passie voor racen dus niet meer rijden :wink:

Dus vandaar mijn reactie op je dus voordat je z`n dingen ten uitvoering brengt overleg je eens wat voor een gevolgen het kan hebben en niet alleen voor een ander,vandaag nog 4 bloedende hoofden gezien en 1 iemand bijna uit een auto geslingerd waarschijnlijk door gek rij gedrag op het circuit :wink:

eshy

Post by eshy »

Ik had het ook niet over racen tegen anderen, maar rond scheuren voor je zelf... Ik neem aan dat er vanmiddag in Lelystad ook wel is gedrift en dergelijke. Daar is zo'n oude 'afgeschreven' auto toch heerlijk voor...

Als je echt wilt gaan racen, dan hoor je er inderdaad naast een heleboel geld ook genoeg verstand in te pompen...

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Klopt helemaal, al vind ik het ook voor circuitrijden niet de bedoeling om brokken te rijden. Als je dat wilt, ga je maar banger-racen: daar hoort dat zo...
Maar toch kan je met een wagen van een paar 100 euro prima plezier hebben op bijvoorbeeld het slalomcircuit in Lelystad. Ben je dan toevallig die ene die op een dag in de bandenstapel belandt, dan heb je in ieder geval niet teveel financiele pijn van de auto.
Juist om schade aan de andere deelnemers te voorkomen, rijd je daar echt tegen jezelf, en wwordt er met tussenruimte gestart zodat het vrijwel onmogelijk is om andere deelnemers te raken. Voor wie dat leuk vindt (ik wel!) kijk maar eens op www.wimedo.nl, of in de autoweek van deze week, voor een van de laagstdrempelige vormen van autosport.

Topic Author
Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Als je toch bereidt bent om zeg eens 600 euro uit te geven om met een oude ketel te racen. Waarom niet je racelicentie halen?

In zandvoort kun je voor 600 euro per dag een driedaagse cursus volgen om je licentie te halen. Heb je veel meer aan dan om jezelf in de vangrail te werken in een gare ketel. :D :wink:

eshy

Post by eshy »

Dus €1800,-
Daar komt nog een geprepareerde auto bovenop, plus startgeld, schades enz enz enz... Nee laat mij dan inderdaad maar een 600-euro-bak in de banden rijden... Ook een ervaring rijker, die ik wellicht nog leuker vindt ook...

Topic Author
Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Als je alleen op de baan een ronde kunt maken en dan probeert de snelste ronde tijd neer te zetten is leuk.

Maar bij banger-racing wordt je van alle kanten geramd.. http://www.pewi.nl/Watisbangerracing.htm

[ external image ]
Post Reply

Return to “Algemeen”