BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

airbag lampje blijft knipperen??

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
kaasboeah
Neutraal

airbag lampje blijft knipperen??

Post by kaasboeah »

ik had me kilometer teller eruit gehaald om wat lampjes erin te vervangen, ik had 3 kabels losgemaakt en alle 3 weer vast gezet en nu blijft het airbag lampje knipperen hoe krijg ik dit weer normaal??

gr wesley

eshy

Post by eshy »

Andere auto kopen :wink:

Nee, probeer de zekering van je dashboard er eens uit te halen. Wellicht reset het lichtje dan en knipperd ie daarna niet meer.

Anders even de accu loskoppelen, en een uurtje ofzo laten staan. De CPU reset zich dan, waardoor het probleem ook eventueel verholpen is...

Topic Author
kaasboeah
Neutraal

Post by kaasboeah »

ik had der net 10 minuten de accu eraf en toen bleef hij nog steeds knipperen. ik laat hem nu een uur eraf dus ben benieuwt.

Topic Author
kaasboeah
Neutraal

Post by kaasboeah »

hij is er 2 uur afgeweest maar als nog blijft het lampje knipperen.
wat mij opvalt is dat hij na 5 minuuten blijft branden.
wie weet wat ik eraan kan doen??

gr wesley

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Makkelijkst is even uitlezen en kijken waarom hij knippert en op welke airbag het signaal geeft.

Zelf denk ik dat je de storing moet zoeken in je stuurairbag. :wink: Kan van losgetrokken kabeltje tot slecht contact zijn.

Topic Author
kaasboeah
Neutraal

Post by kaasboeah »

ik heb maar 1 airbag. en is het niet zo dat hij door een computer gereset moet worden? want het contact is aangeweest terwijl me tellers loswaren

gr wesley

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Jah en dat moet je niet doen net als je de stoel niet erin hebt zitten en dat contact aanzetten dan krijg je ook foutmeldingen.
Accuklem eraf gaat niet werken gewoon even foutcodes wissen en kijken wat die dan doet :wink:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Gert-jan
1e Versnelling

Post by Gert-jan »

Uitlezen moet inderdaad helaas, airbaglampje bleef bij mij ook aanstaan nadat iemand verschrikkelijk hard mijn stoel had verzet.

Ik weet niet of je bij mij in de buurt woont, maar ik heb wel een resetter er voor waarmee je gelijk kan zien waar de foutmelding zit en evt. dus kan resetten.
Bmw ///M

Richard
Neutraal

Post by Richard »

je zegt dat je het dashboard had losgemaakt. en daarna wat lampjes had vervangen, ik denk dat je daardoor een los contact hebt gemaakt met de airbag, goedkoopste is denk ik even iemand ernaar laten kijken die verstand heeft van elektrische shit..

Ramon
Neutraal

Post by Ramon »

Ik heb dat ook al een tijdje,maar krijg het ook niet weg.

Deze vraag staat al een tijdje open en er is al een hele tijd niet gereageerd dus neem aan dat het hier bij blijft.

elsteff1385
Neutraal

Post by elsteff1385 »

gewoon uitlezen, maakt niet uit of je wel of geen zekeringen eruit gaat trekken of dat je de accu eraf haalt. Het staat in het foutgeheugen van de AIRBAG computer, dus uitlezen is een must.

jochgem
Neutraal
Type Auto: BMW 316 touring

Re: airbag lampje blijft knipperen??

Post by jochgem »

Ik heb dit probleem met mijn E30 Touring uit 1994, lijkt nergens uitgelezen te kunnen worden.
Ik heb het lampje nu dus maar tijdelijk afgeplat, omdat het 's avonds echt irriteerde.

Heeft iemand misschien de juiste uitlees apparatuur? Er heeft een Snap-on kast als een draper aangehangen, die konden geen contact krijgen met de airbag.

Ik zou heel erg blij zijn als dat stomme lampje weer uit ging.
Het is gekomen omdat ik mijn stuur loshaalde en mijn accu erop liet zitten.

Alvast bedankt,
Jochgem

jochgem
Neutraal
Type Auto: BMW 316 touring

Re: airbag lampje blijft knipperen??

Post by jochgem »

airbaglampje blijft branden (een probleem wat wel meer hebben).

nou heb ik de volgende linken gevonden (iemand ervaring mee?)
http://zymexx.de/de/produkt/service_rue ... gital.html
en dat zou dan zo gaan:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1639045

alvast bedankt,
Jochgem
Locked

Return to “Archief”