Bij het stofzuigen van mijn vloer en matten vanmiddag viel mijn oog op een vanuit de bodem uitstekende verdraaibare bout onder het gaspedaal.(bovenzijde)
Heeft deze nog een functie behalve het tegenhouden van het gaspedaal op een bepaald punt, hij is namelijk een centimeter of 10 in en uit te draaien, lijkt mij dat dit een doel heeft, anders zou het wel een vaste
"stop" geweest zijn....
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Bout onder gaspedaal
Moderator: Moderator Team
-
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Bout onder gaspedaal
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
- 1e Versnelling
Het is inderdaad de eindstop voor het gaspedaal. Als je die tever indraait, sta je na flink opstrekken ineens stil omdat je gaskabel gebroken is
Deze moet zo staan dat bij vol indrukken van je pedaal, de gasklep helemaal open staat, maar de kabel niet te strak staat.
Je kan hem ook gebruiken als je wilt voorkomen dat iemand teveel gaat spelen met je auto
Gewoon de bout iets verder uitdraaien, zodat het pedaal helemaal intrappen de gasklep misschien 75% opengaat.

Deze moet zo staan dat bij vol indrukken van je pedaal, de gasklep helemaal open staat, maar de kabel niet te strak staat.
Je kan hem ook gebruiken als je wilt voorkomen dat iemand teveel gaat spelen met je auto