BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

service in dashboard verwijderen

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topic Author
automatic
Neutraal

service in dashboard verwijderen

Post by automatic »

Ik heb gehoord dat je met bepaalde handeling de tekst service weer uit je dashboard kan halen...

Weten jullie misschien hoe dit moet??

alvast bedankt. sytze

E36_freak
1e Versnelling

Post by E36_freak »

Met een service resetter. Apparaat waarmee je de lampjes weer op vol groen zet.

Je kan ook pinnetjes met een paperclip door verbinden, maar dat raad ik je af. Ken een paar gevalln waar het fout is gegaan..
Wil je het toch doen met een paperclip, dan moet je ff googlen, staat zat info.
Je hebt auto's en je hebt BMW

Artware
Neutraal

Post by Artware »

zie hier voor een hele goede uitleg: http://www.r2motorsport.nl/bestanden/reset.pdf :D

Topic Author
automatic
Neutraal

Post by automatic »

ok hey bedankt voor de snelle reacties!!!!

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Die tekst staat er niet voor niets!! Je kan wel op onderhoud bezuinigen, maar dit loopt vaak duurder af dan de beurt zelf.
Amateuristisch gedoe met paperclips is idd helemaal af te raden.

Ander voorbeeld: Mn CO2 melder in huis piept steeds, Ja haal het batterijtje er maar uit.......Lijkt me ook niet de juiste werkwijze.......
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

///Ramon
1e Versnelling

Post by ///Ramon »

Als de beurt idd gegeven is, zie ik niet in waarom er niet gereset mag worden. Amateuristisch durf ik de beschrijving om te resetten al helemaal niet te noemen.. het is eerder hulp voor de mensen die zelf het onderhoud aan hun wagen doen, omdat ze het kunnen en het graag doen.
Bad Boyzz, Bad Toyzz
[ external image ]

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Als de beurt idd gegeven is niet nee, met een originele service resetter, die heb ik ook in mn bezit.
maar vele willen de lampjes weg hebben omdat het ze irriteerd, en vergeten voor het gemak de beurten en de olie maar.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Ik doe de beurtjes ook zelf, danwel laat ze doen als er toevallig ook tegelijkertijd iets aan gedaan moet worden.
Zo'n service resetter staat daarom ook op mijn lijstje van Sinterklaas en de Kerstman. ;)

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

boltuning.nl staat het ook
ik zelf gebruik alleen maar een resetter :wink:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

mechanic01
Neutraal

Re: service in dashboard verwijderen

Post by mechanic01 »

gewoon met degelijke uitlees apparatuur doen, niet houtje touwtje zitten kloten.
en uiteraard de beurten netjes uitvoeren voordat je reset

amit
1e Versnelling

Post by amit »

nou, toevallig zat ik vandaag op werk in een mapje te bladeren waarin van bijna elk soort auto de service interval melder te resetten valt. als ik die boek moet geloven dan moeten we het in eerste instantie doen met zo een reset apparaatje. als die niet voorhanden is dan kunnen we het "kortsluiten" op bijna hetzelfde manier als met de paperclip. enigste verschil is dat we een weerstand en een kleine zekering ertussen moeten plaatsen. maarja wie doet dat nou weer....... ik heb trouwens mijn eigen auto ook met een paperclipje gedaan. ging perfect.
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

amit wrote:enigste verschil is dat we een weerstand en een kleine zekering ertussen moeten plaatsen. maarja wie doet dat nou weer.......
Iedereen die weet hoe een soldeerbout werkt, en enig flauw benul heeft van electronica?

Als ik een betrouwbare service resetter had, dan gebruikte ik 'm, heb ik die niet en heb ik wel de beurt zelf gegeven, dan is met een draadje en weerstand helemal niet zo'n slecht alternatief. Paperclip alleen als die weerstand niet nodig zou zijn, anders frituur je misschien een tellerset oid...

amit
1e Versnelling

Post by amit »

Apae01 wrote:
amit wrote:enigste verschil is dat we een weerstand en een kleine zekering ertussen moeten plaatsen. maarja wie doet dat nou weer.......
Iedereen die weet hoe een soldeerbout werkt, en enig flauw benul heeft van electronica?

Als ik een betrouwbare service resetter had, dan gebruikte ik 'm, heb ik die niet en heb ik wel de beurt zelf gegeven, dan is met een draadje en weerstand helemal niet zo'n slecht alternatief. Paperclip alleen als die weerstand niet nodig zou zijn, anders frituur je misschien een tellerset oid...
je hebt eigenlijk wel gelijk. stel dat het fout gaat dan heb je die zekering nog als back up.
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.

MikeE36T
2e Versnelling

Post by MikeE36T »

Ken idd een paar gevallen van paperclip tuning die niet helemaal goed ging.

Heb voor mezelf een resetter gekocht in Duitsland, en heb daar inmiddels ook al een man of 10 kunnen helpen. Ding kostte me 20 euro geloof ik.
Ga ik niet voor lopen kloten.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

beat
Neutraal

Post by beat »

kan je daar nog steeds aankomen? ;)
Locked

Return to “Archief”