Page 1 of 1
[M50+M52] MOSSELMAN TURBO INTERCOOLER COMPLEET TE KOOP
Posted: 18 Aug 2008 21:45
by rjtd
Hallo,
Ik heb nog een Mosselman turbo liggen. Deze is 1 week gebruikt. Om te proberen. Ik heb de turbo er weer afgehaald omdat ik te veel moest gaan aanpassen om hem lekker lopend te krijgen.
Een belangrijk aspect van de Mosselman systemen is dat er verder geen modificaties van de motor nodig zijn en kan desgewenst weer worden terug gebouwd naar de standaard situatie. ..
COMPLEET MET SPRUITSTUK/INTERCOOLER ALLES ERBIJ ZO TE MONTEREN
€1024,-
Past op M50 + M51 + M52 blokken
Voor meer informatie bel:
0621933434
of stuur een mailtje
rjtd2@hotmail.com
Posted: 18 Aug 2008 22:57
by 325i
Hmm het is dat ik eerst andere dingen wil met de coupe.....
Posted: 18 Aug 2008 23:35
by psychotronik
moest het in belgie mogen , dan was het verkocht. Jammer

Posted: 18 Aug 2008 23:51
by elsteff1385
Ik neem aan dat als je zo'n turbo monteert, er toch ook aandacht aan andere onderdelen zoals aandrijvingen, assen en versnellingsbak besteed moet worden? dit wordt toch allemaal veel zwaarder belast?
Posted: 19 Aug 2008 06:53
by Apae01
In Lelystad heb ik gepraat met de verkoper van compressorsets die daar stond. Volgens hem waren de reserves van de blokken zo groot, dat een compressor geen probleem was (meervermogen 30-40%).
Bij een turbo ligt het iets anders, de belasting is daar plotselinger, namelijk vanaf een bepaald toerental. De compressor doet vanaf het begin mee, omdat hij mechanisch aangedreven is. Maar is dit wel een turbo? Mosselman WAS altijd vooral bekend om de compressorsets, niet vanwege turbo's...
Posted: 19 Aug 2008 08:18
by rjtd
Nou kijk wij hadden hem bij een auto er op gemonteerd maar die man had ook allerlei andere dingen vervangen dus er moest zoveel aan gepast worden. Dat het hem te duur werd.
Maar als je de turbo nu zo monteert hoeft het niet te zijn te zijn dat je
die andere onderdelen MOET vervangen maar omdat die man bijna alles had vervangen kregen we de auto niet zo lekker lopend. Tenzij hij de onderdelen ging vervangen maar hij had er geen zin in om al zijn geld er in te gaan steken dus dit heeft hij niet gedaan.
En wat betreft kompressor of Turbo. Kompressor is mechanisch maar de ze turbo is ook mechanisch. Je hebt ook elecktronische turbo's maar daar krijg je vaak veel storingen mee. Het verschil is wel dus wat er al gezegt werd. Een kompressor gaat geleidelijk en een turbo schiet er in eens in. Maar een turbo levert wel meer vermogen dan een kompressor.
En ik vind het naar mijn eigen mening mooier als een turbo er in eens in schiet. Dan word je echt plotseling gelancheert
Groet
Posted: 19 Aug 2008 16:04
by elsteff1385
Is die turbo nieuw uit doos 1 weekje gebruikt?
kun je een foto toevoegen?
Posted: 19 Aug 2008 18:00
by rjtd
elsteff1385 wrote:Is die turbo nieuw uit doos 1 weekje gebruikt?
kun je een foto toevoegen?
Ik heb de turbo zelf 2 jaar geleden gekocht. Toen was die nieuw. deze hebben we er toen op gezet en hij heeft er 1 week op gezeten. En ik denk 60KM gedraaid.
Posted: 19 Aug 2008 20:26
by rjtd