BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Kent iemand deze bmw?

Forum voor alle E30 series van 1983 tot 1991.

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Appie327
Neutraal

Kent iemand deze bmw?

Post by Appie327 »

Jongens ik weet moes me iegenlijk netjes voor stellen maar heb nu alleen tijd gehad om op internet te komen en aan te melden. Wil geen mis ruil doen, Ben nu een vw golf g60 rijder +-230pk geen twijfel. Maar mijn vraag is kent iemand deze cabrio? er staat 2.7 210pk? maar alleen hartge etc heeft tog orgineel 210 en ik zie hier geen hartge staan. Wil hem niet ruilen voor een eta blok dat maar 125pk heeft met 320/325 kop dat net tegen de 180pk zit. Dus waar moet ik opletten morgen middag? Want van mij auto ben ik zeker dat ie goed is en het blok. Misschien dat iemand van jullie deze auo kent. Misschien ga ik me golfje ruilen voor deze cabrio, enige kwaaltjes waar ik op moet letten? en of het orginele hartge ofzo is want 210 geloof ik zo niet.

de link http://auto.marktplaats.nl/bmw/22665841 ... 210pk.html

Ik w8 op positieve reacties hoop ik :zwaai:

ALs ik geruild heb stel ik me netjes voor :D :ja:

Alvast bedankt!

sportfan27
1e Versnelling

Re: Kent iemand deze bmw?

Post by sportfan27 »

''Beurt nodig , loopt onregelmatig stationair , trillingen ''.:shock: :shock:

Weet je zeker dat je golf wilt ruilen tegen die pauperbak ?
Mijn overtuiging is : Van ruilen komt huilen. :cry: :cry:
Maar je moet het zelf weten natuurlijk, succes ermee . :D :zwaai:

Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Drie dingen die nog wel te overkomen zijn.

Kijk anders even op de www.e30fansite.nl. Daar kennen ze een hele hoop E30's.
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
It's the only way to live
In cars

Ik zoek leden ;)

Jaapie
1e Versnelling

Post by Jaapie »

Ik zou zelf even verder kijken. Goed zoeken en wat geduld dat brengt meestal wel wat moois op
rust = roest

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Is geen Hartge, althans geen originele, "Hartge uitgevoerd" hooguit ander blok in gehangen of getuned of iets dergelijks. De door Hartge onder handen genomen BMW motor (Harte H27 motor) leverde al iets van 250 PK als ik het goed heb......
Er staat een telefoonnummer bij, waarom bel je niet gewoon? weet je het gelijk, hier is het maar giswerk....
De auto is ook overgespoten.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

sebasel
2e Versnelling
Type Auto: e36M3 & e46 320d touring

Post by sebasel »

er zit een binnband in ivm de breedte van de velg ten opzichte van de band ??

dan passen die banden gewoon echt niet (levensgevaarlijk)

of die velgen zijn lek

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

sebasel wrote:er zit een binnband in ivm de breedte van de velg ten opzichte van de band ??
dan passen die banden gewoon echt niet (levensgevaarlijk)
of die velgen zijn lek
Vond ik ook al zo'n raar stukje idd. Volgens mij hebben normale auto's al decennia lang geen binnenbanden meer.... :roll: Toch eens wezen zoeken uit nieuwsgierigheid:

"Wij blijven vasthouden aan de mening dat het gevaarlijk is om een binnenband in een tubeless band te monteren. De buitenband heeft namelijk een voering die de binnenband vervangt. Wordt er toch een binnenband gemonteerd, dan komt deze er meestal geplooid in te liggen. Bij hoge snelheden zal er extra warmte worden ontwikkeld (hysterese). Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden (klapband!)".
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

ronald 2002
2e Versnelling

Post by ronald 2002 »

D@NNY wrote:
sebasel wrote: "Wij blijven vasthouden aan de mening dat het gevaarlijk is om een binnenband in een tubeless band te monteren. De buitenband heeft namelijk een voering die de binnenband vervangt. Wordt er toch een binnenband gemonteerd, dan komt deze er meestal geplooid in te liggen. Bij hoge snelheden zal er extra warmte worden ontwikkeld (hysterese). Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden (klapband!)".
een tubeless band is aan de binnenzijde niet afgewerkt,hierdoor zal de binnenband doorschuren.

ook kan er lucht tussen de tubelessband en de binnen band blijven zitten,hier door onstaat er plaatselijk veel warmte ontwikkeling.

maar ik zou de wagen niet ruilen,verder zoeken naar een goede wagen
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Topic Author
Appie327
Neutraal

Post by Appie327 »

Jongens heb het tog niet gedaan, die gozer wou het ook niet omdat me lak niet goed was :lol: egt een sjonnie eerlijk gezegd raad ik iedereen dat auto af! ik vroeg van is de onderlok eta2.7 de rest bij elkaar gezochte restetjes van 325, de kop ofzo hij alsof hij van niks afwist,zegt ie weet niet weet niet, fotos zegt niet alles van dichtbij kan heeft ie veel werk,motorisch en uiterlijk paintjob. Gaat ie over om mijn auto af te kraken, van ja veel krassen als ik op me kantoor zit dan kijk ik liever naar mijn e30 dan naar je golf via de raam rare gast. Oke ook al is hij bmw liefhebber heb niks tegen alleen this geenn eerlijke liefhebber, waarschuw jullie jongens bmw fans, dat deze auto egt uit vle delen samen bij een is gekomen :D Hij d8 dat ik zou ruilen maar had niks gezegd. D* kijken wat hij van mijn auto vind, niks dus hehe alleen maar beter. Ik raad iedereen deze auto af het gevaarlijke isdat hij aan de grens woont egt midden op de grens maybe kunnen er gejatte delen op zitten, lekt als een mantje het blok. Agya voorlopig paar jaar vw toekomst maybe wel een dikke m3 nog sparen. :lol:

bedankt voor jullie reacties! :ja:

sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

wijs besluit !! ;) :ja:

Icewind
Neutraal
Type Auto: BMW E39 523i

Post by Icewind »

Heel goed :ja: Laat hem maar tobben met die sloper :bah:
Don´t live in the past or there will be no future, don´t live in the furure or you´ll have no today.
[ external image ]
BMW e39 523i Executive Biaritzblau
Locked

Return to “1983 - 1991 (E30)”