BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Racen, Lekkah Racuh.

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Rajamoffin
Neutraal
Type Auto: 318is Coupe M44

Racen, Lekkah Racuh.

Post by Rajamoffin »

Lekkah Racuh.
(en dat zegt een Surinamer, ik dus, moet er zelf om lachen)

Maar ok.

Ik wil lekker racen.
allemaal leuk en aardig.
maar ik zou graag de ins en outs willen horen van racers met ervaring.
ook al heb je geen ervaring mag je natuurlijk ook wat zetten.
alle info is welkom.

waar het mij om gaat.

ik woon best ver van iedere circuit. (den haag)

Kennen jullie wellicht een circuit hier in de buurt.
(ooit es vaag gehoord dat hoek van holland een circuitje had maar kan er niks over vinden)?
zo niet. pech voor mij.

en voor de rest wat zijn de tips and tricks van de verschillende banen in Holland + Nurburg.
(verzekering benzine onderdelen betalingen ongelukken blabla)
voor een dagje racen.
gewoon met eigen auto (geen racebak, woon werkverkeer auto).

tis gewoon voor een paar x per jaar, niet die hard ofzo.
E36 318is Coupe 1996 M44 1.9L 143pk Facelift Versie

[ external image ]

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: Racen, Lekkah Racuh.

Post by 325i »

Zandvoort is vaak vrij rijden verzekerd ben je er niet dus als je wat gebeurd jammer dan vanuit Den Haag wel te doen lijkt me.
Nurburg is iets langer rijden maar ik ken mensen zat die verder dan 350km wonen en bijna wekelijks rijden op de Ring ;)
Eric die hier zit is meer de man van de trackdays wel weet ik dat een korte baan zoals CPZ en Zolder (B) vrij veel slijtage aan je auto is.
Uiteindelijk is het natuurlijk hoe meer gas je geeft hoe hoger de slijtage.
Ik zelf rij alleen maar Nürburgring eigenlijk (misschien dit jaar eens een enkele trackday) en daar valt de slijtage eigenlijk nog wel mee.
Wel zal je ophanging meer te voorduren krijgen dan op een normaal circuit want de Ring heeft nogal wat hobbels e.d.alleen als je net begint met rijden op de Ring zal je zowiezo stukken minder slijtage hebben dan mij.
Kwa onderhoud heb ik aan m`n vorige en aan deze gemerkt dat alle dingen die iets versleten zijn in mum van tijd kapot zijn dus hoe hoog uiteindelijk de kosten zijn is moeilijk te zeggen.
Als de auto blijf lopen en er gaat niks kapot dan is het een setje remblokken wat wel hard gaan en verder is het tanken ;)

Uiteraard heb je wel kosten om de baan op te gaan en ik geloof bij vrij rijden is het iets van 30euro voor een sessie van 20minuten maar dat weet ik niet precies en dat zal Eric hier wel neerzetten zodra die dit topic leest ;)

Rondje ring kost dit jaar los 22euro.
Lijkt heel erg duur maar de baan is dan ook 20km lang met iets van 76bochten erin dus fun gehalte en spanning genoeg 8-)
Op de Ring kan je ook ronde kaarten kopen die het iets goedkoper maken op de site kan je alle prijzen vinden www.nuerburgring.de
Wat betreft schade rijden ben je op de Ring in princiepe verzekerd mits er geen kleine letters erover in je polis staan.
Bij mij staan er dus geen kleine letters is en ben ik verzekerd.
Echter als je de vangrail meepakt en de auto wordt afgesleept kan je vaak beter cash betalen om alle gezeik en papierwerk te voorkomen.
Natuurlijk als je een porsche erin rijd wat 180.000euro kost wordt het een ander verhaal :mrgreen:
De vangrail kosten vorig jaar 90euro per meter en de vangrail is eigenlijk overal wel 3 laags dus 3x 90euro per meter.
Afslepen koste vorig jaar bijna 200euro dus rijden met beleid is wel zo handig.
De Ring is ook echt geen baan wat je zomaar even kunt doen dankzei alle hoogte verschillen,hobbels e.d. is het een vrij gevaarlijk circuit.
Je leert de baan niet zomaar even uit je hoofd en een kleine fout kan al tot grote ellende leiden en om de centen in de tank te gooien ipv nurburgring GMBH te sponseren is het belangrijk om niet overmoedig of ruig doende voor vrienden de baan op te gaan ;)
Helaas gebeuren er veel ongelukken vandaar dat we met BMWforum niet in het pinkster weekend gaan omdat het dan erg druk is en veel baansluitingen zijn en op een drukke baan leren rijden is natuurlijk niet echt prettig

Ga anders de 14e mee naar de Ring en maak zo op een veilige en leuke manier kennis met de Nürburgring :ja:
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Trouwens als je de safety video even bekijken in het ring trip topic zie je dat er wel genoeg aan gedaan wordt om het zo veilig mogelijk te laten verlopen allemaal :)
Bijv alleen maar rechts inhalen zoals op straat ook maar bijv tijdens een trackday maakt het niet uit.
Iets wat ik zelf toch wel erg fijn vind aangezien ik met m`n 325i-tje nog vaak zat wordt ingehaald :mrgreen:

Mark 316i
1e Versnelling
Type Auto: E46 316i

Post by Mark 316i »

Kun je gewoon op een vrije dag naar de Ring rijden en wat rondes kopen? Hoe werkt dat eigenlijk?
Proleet voor je het weet

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

Tijdens touristenfahrt kan je gewoon rondjes kopen en de baan op ;)

Mark 316i
1e Versnelling
Type Auto: E46 316i

Post by Mark 316i »

Is daar een kalender voor? Vaste dagen in de week...?
Proleet voor je het weet

325i
4e Versnelling

Post by 325i »

www.nuerburgring.de

Even kijken bij events en dan touristenfahrt daar staan alle data in.
Wel heb je kans dat het niet doorgaat ivm sneeuw,gladheid enz enz ;)

14juni is die zeker open ;)

Topic Author
Rajamoffin
Neutraal
Type Auto: 318is Coupe M44

Post by Rajamoffin »

thanx voor de info.

ik ga zeker proberen die 14e mee te komen.
als ik optijd klaar ben met de auto.

maar niemand weet toevallig of er nog meer banen in nl zijn?

denk dat ik ook maar eerst op zandvoort zal proberen om een btje handigheid te krijgen.
daar nog verder tips over?
E36 318is Coupe 1996 M44 1.9L 143pk Facelift Versie

[ external image ]
Post Reply

Return to “Algemeen”