BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Brandstofpomp aansturing

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
mwvdijk
Neutraal
Type Auto: e46 330d touring automaat

Brandstofpomp aansturing

Post by mwvdijk »

Wederom een probleem met mijn e46 330d Touring.
Als ik 's ochtends wil starten hoor ik mijn pomp onder de bestuurdersstoel niet aanslaan. De motor slaat dan ook niet aan.
Paar keer draaien met de sleutel en ik hoor het geluid van deze pomp wel.
Volgens de garage kon het probleem twee oorzaken hebben:
1. het relais dat hem aanstuurt. Deze heb ik vervangen. geen verschil.
2. de pomp zelf. Ook deze is vorige week vervangen maar het probleem is er nog steeds.

Als ik 's ochtends de auto heb gestart en deze eenmaal warm is is het probleem verholpen. Een uur later opnieuw starten geeft geen enkel probleem.
Alleen na een nacht stilstaan moet ik weer talloze malen de sleutel omdraaien tot ik de pomp hoor en dan start hij meteen.
Heel frustrerend probleem.

Graag verneem ik of één van jullie dit probleem herkent en waar ik het moet zoeken. Ik ben intussen weer ruim € 200,- verder en het probleem is niet verholpen :nou: .

Topic Author
mwvdijk
Neutraal
Type Auto: e46 330d touring automaat

Re: Brandstofpomp aansturing

Post by mwvdijk »

Het probleem is na 2 bezoeken aan de BMW dealer opgelost.
Bleek het tweede relais van de brandstofpomp te zijn.
Deze zit achter het dashboardkastje.
Intussen zijn beide relais vervangen en de pomp zelf.
Nu is alles nieuw dus hopelijk zijn de problemen nu verleden tijd.

wibovanlieshout
Neutraal
Type Auto: 330d

Re: Brandstofpomp aansturing

Post by wibovanlieshout »

Dit is precies hetzelfde probleem wat ik ook heb..... bij komt dit alleen voor als het vriest.... en soms ook niet.
Monteurs zien een lagere druk op common rail brug maar dat lijkt logisch als de opvoerpomp het niet doet. Inmiddels zijn gloeispiralen vervangen en de hoofd-dieselpomp en het heeft me al € 900 gekost. Toen ik garage duidelijk had verteld dat motor niet aanslaat als ik eerst het zoemgeluid niet hoor (waar zij dan van zouden moeten begrijpen dat dat de opvoerpomp is) wisten ze het nog niet. Startmotor kan de motor ook harder rondslingeren want er is immers geen compressie van diesel. De laatste zoektocht naar probleem was overigens in de zomer en dan is auto storingsvrij. In de computer zal dan ook niets te zien zijn.
Ik denk dat ik binenkort maar eens een tochtje naar de BMW-garage waag.

Ik ben blij dat ik dit bericht op het forum gelezen heb!

Groeten
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”